V vanpire skrev:
[länk]
Den säljs som hörnmodell men tar plats ändå.
För att göra en toalett tillgänglig finns det inte mycket man kan göra. De flesta som har det behovet vill ställa sin rullstol så långt bak som möjligt dvs med placering av toastolen i hörn förlorar man möjligheten.
Som vissa bygglovhandläggaren inte ser...

BirgitS och FreQa har gjort mig nervös. Eftersom ni är så säkra...Man kan inte utesluta att jag missuppfattat,
eller att han missuppfattat mig
Stommen uppe nu, offrar en dm, stjäl från intilliggande rum. Då ordnar det sig min en rak, men får försöka hitta en med smal tank

Fast vad är det för bygge? Det pratas tillgänglighetskrav ungefär som det handlar om en nybyggnation?

Promiscuos Monkey Lars Roth skrev:
BirgitS och FreQa har gjort mig nervös. Eftersom ni är så säkra...Man kan inte utesluta att jag missuppfattat,
Stommen uppe nu, offrar en dm, stjäl från intilliggande rum. Då ordnar det sig min en rak, men får försöka hitta en med smal tank
Jag vet att du @Lars Roth bygger ett häftigt och annorlunda hus för att vara i Sverige. Det jag och @BirgitS pratat är normala standardhus. Hur såg din planlösning ut nu igen? Kanske kan hitta någon ok lösning.

S Stefan1972 skrev:
Fast vad är det för bygge? Det pratas tillgänglighetskrav ungefär som det handlar om en nybyggnation?
Attefallare

FreQa FreQa skrev:
Jag vet att du @Lars Roth bygger ett häftigt och annorlunda hus för att vara i Sverige. Det jag och @BirgitS pratat är normala standardhus. Hur såg din planlösning ut nu igen? Kanske kan hitta någon ok lösning.
Toan blir 1600x2000
med en liten kort modell på toa o en stockholmsvägg så blir det nog 1300i vändradie.
Just nu är dom och sprutar 70 mm slutna celler-skum
Ritning av en badrumsplan med måtten 1600x2000, inklusive en toalett och noterad vändradie på 1300 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3D-ritning av en tvåvåningslägenhet med detaljerad toalett, kök och trappa.
Skapa konto

BirgitS
Varför inte ta ett samtal med handläggaren igen?
Eller har du fått ett startbesked med en husritning där en hörntoalett är inritad?
I så fall kan det vara dumt att ändra något nu.

BirgitS BirgitS skrev:
Varför inte ta ett samtal med handläggaren igen?
Eller har du fått ett startbesked med en husritning där en hörntoalett är inritad?
I så fall kan det vara dumt att ändra något nu.
Bara muntligt, men jag är lite halvsenil (76 år) så jag kan ha missuppfattat.
Byggarbetsplats med oskyddade träväggar och blå presenning över ett fönster.
Skapa konto

Husfasad under konstruktion med OSB-skivor, omgiven av en trädgård och närliggande hus.
Skapa konto

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Toan blir 1600x2000
med en liten kort modell på toa o en stockholmsvägg så blir det nog 1300i vändradie.
Just nu är dom och sprutar 70 mm slutna celler-skum
[bild]
[bild][/QUOTE
Så här säger Boverket:
[bild]
Du klarar dig nog med en toastol som står rakt. Den brukar stå 400 från närmaste vägg, så hoppas dina avlopp står på rätt ställe nu då.
Lycka till i bygget!

Det ser ju ut som en stor j-vla låda, men det finns faktiskt i hela området ett antal " lådor" som är gamla och
har innehållit småindustri typ mekanisk verkstad och glasmästeri. Det anses ju inte vara god smak att låta nya byggnader se gamla ut. Det tänker jag strunta i, så det blir panel en-smal-på-2, rödfärg, fönsterknektar och en blind-dörr på framsidan.

BirgitS
Bara muntligt, men jag är lite halvsenil (76 år) så jag kan ha missuppfattat.
Då är det ju bra att kolla en gång till.

Ingår det en ritning där badrummet syns med mått och placering av inredning i bygganmälan?
För det är med de uppgifterna i bygganmälan som du har fått ett startbesked.

BirgitS BirgitS skrev:
Då är det ju bra att kolla en gång till.

Ingår det en ritning där badrummet syns med mått och placering av inredning i bygganmälan?
För det är med de uppgifterna i bygganmälan som du har fått ett startbesked.
jag gör som på ritning, rak toa, ordnar sig.
Tack

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.