Man kanske skulle kunna gjort ett längre skrivbord med rejäla skåp på varje sida för att ersätta byrån. Ställa hyllan där gitarrerna är och tavlorna bakom soffan
 
  • Gilla
Portugal Bosse
  • Laddar…
Jag har kört igång lite! Flyttade ut den svarta stora byrån och flyttade den vita bokhyllan till den platsen i stället. Tog ner gitarrerna, flytta tavlorna och satte upp några nya. Ersatte den randiga mattan med en upp och ned vänd annan som blev enfärgad grå-beige . Allt bara som en första test, men oj vilken skillnad det blev! Känslan i rummet förändrades drastiskt trots att det egentligen var ganska få och små förändringar. Så det viktigaste är nu fixat. Tanken är ju att få till grunden. Nu skall rummet tömmas och sen skall allt målas och fixas innan vi shoppar loss efter ny matta och nya fåtöljer. Skrivbordet skall jag testa att måla vitt och komplettera med en liten hurts. Blir det bra så blir det.
Tack!
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Uppdatera gärna med lite bilder så vi kan se utvecklingen

Kul att det blev bättre :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Ok, men nu är det viktigt att säga DET ÄR INTE PÅ NÅTT SÄTT KLART! Tak och väggar skall fixas och målas, fåtöljer skall bytas och den stora mattan skall bytas, skrivbordet målas vitt, mer skall upp på väggarna osv och inte minst så skall jag se över belysningen ...
Så se placeringarna som platshållare och inget annat. :)
Men det vi känner är att flödet, harmonin och rymden blev mycket bättre så här. Frågan nu är vilken färg vi skall välja på väggarna. Tapeter går bort som jag skrivit tidigare pga av klimatet. Men skall man våga sig på att måla en vägg i en något mörkare nyans än dom övriga? Vi måste hitta en färg som passar mot det tråkgrå golvet, sofforna och dörrarna. Jag har ju tänkt byta ut och sätta vita golvlister vilket bryter av och isolerar färgerna lite från varandra. Det måste sannolikt en ganska ljus färg men ändå något som ger kontrast mot dom vita möblerna. Jag väljer absolut en helmatt färg så klart! //Bosse

Oinredd vardagsrumsvy med beige väggar, grått golv, orange soffa, vit bokhylla och svart skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum under renovering med soffa, fåtölj, vitrinskåp, tv, och gitarr, ofärdiga väggar och golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ej färdiginrett vardagsrum med orange soffa, grå fåtölj, gitarrer och en stor, grå matta på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
Eftersom det är lite svart i prylarna i hörnet gör det nog inte så stor skillnad med ett vitt bord ändå, men lite kanske.

Jag älskar grönt så skulle måla väggarna i NCS S 1010-G10Y
 
  • Gilla
Portugal Bosse
  • Laddar…
BirgitS
Jag tror inte heller att det blir någon större skillnad på att måla skrivbordet, det syns så lite.
 
  • Gilla
Portugal Bosse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.