Just ja. Du har en vanlig fogsvans va?
Trycker du handtaget rakt mot en planka (med sågbladet vilandes uppepå) så får du 90 rader, vrit sågen så den sneda delen ligger an så får du 45 grader.

Ritar du dessa vinklar med blyerts på plankan och sedan mäter till mittemellan dessa så har du vid den punkten 22,5 grader.

lätt som en plätt...

• Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Haha... Jocke, jag tänkte tanken... Och sedan köpte jag gersågen :) Jag pysslar ju oftast ensam, då får det inte bli för mycket "vingel"

• Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
sicken stavning det blev i inlägget, medan ni stör er på det så går jag efter en öl till....

• Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
S Snål-Jocke skrev:
sicken stavning det blev i inlägget, medan ni stör er på det så går jag efter en öl till....
Skål! :)

• Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Trädäcket är klart och jag älskar min såg ;) Nybyggt träträdäck med en uppskattad cirkelsåg och sågbock, träplankor och verktyg syns i trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt trädäck vid hus, hund står på däcket, såg på bord och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
MONTREAL och 14 till
  • Laddar…
Jättefint, snyggt jobbat! Å vilken söt hantlangare:)

• Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Jättefint, snyggt jobbat! Å vilken söt hantlangare:)
Tacktack :) Någon bra hantlangare är han inte, han bara drar iväg med mina grejor hela tiden. Hanskar, tumstockar och pennor... allt får man hämta inne i vardagsrumssoffan :(

• Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
Tjusigt! Lättare med rätt verktyg?

• Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
leby leby skrev:
Tjusigt! Lättare med rätt verktyg?
Ja, helt klart blev det lättare än om jag skulle ha sågat allt med cirkelsågen, eller ännu värre med handsåg :)

Nancy Biäng Nancy Alke skrev:
Tacktack :) Någon bra hantlangare är han inte, han bara drar iväg med mina grejor hela tiden. Hanskar, tumstockar och pennor... allt får man hämta inne i vardagsrumssoffan :(
Det låter ju super, jag skulle gärna ha någon som samlade mina prylar på ett ställe när jag "jobbar"/sprider ut verktyg:)

• Gilla
Andreas_kalmar och 2 till
  • Laddar…
Nancy Biäng Nancy Alke skrev:
Trädäcket är klart och jag älskar min såg ;) Jag visste det! Att du skulle bli nöjd med valet av såg! Mycket roligare att jobba med bra verktyg! Och vilket tjusigt trädäck du fick till!:)

• Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.