4 340 läst · 17 svar
4k läst
17 svar
Hjälp med planlösning 1,5-plan med förhöjt väggliv
Tack för bra input, ska fundera på dettaAnna_H skrev:Håller med om att spegelvända rummen på övervåningen för att det ska fungera med dörrarna till barnrummen, med hänsyn till trappan.
Även att flytta in trappan en meter så att både badrum och hall blir bättre. Nere är det ändå en näst intill oanvändbar yta mellan kök, matplats och vardagsrum och allrummet uppe är ändå rätt oanvändbart.
Sov/arbetsrummet nere: sätt inte dörren längst ut mot yttervägg, utan närmare trappan. Bättre att kunna möblera det hörnet, tex sätta soffan där.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 853 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 853 inlägg
Visst kan man göra korridor men det är ju flera kvm som då går bort i onödan och det brukar bli knepiga hörn (möbleringsproblem) i det övre sovrummet.MikaelKberg skrev:
Allrumsväggarna bör vara tillräckligt långa för att rymma en rejäl soffa resp. en teve.
Vi börjar närma oss en planlösning som vi känner oss nöjda med. Gammelnörden har hjälpt oss enormt mycket och vi är evigt tacksamma till honom.
Jag bifogar bilder när vi har justerat lite detaljer m.m.
Jag bifogar bilder när vi har justerat lite detaljer m.m.
Liknande trådar
-
Hjälp med förslag på tillbygge och förändring planlösning
Utbyggnad och tillbyggnad -
Ideér för totalrenovering. Hjälp med klurig planlösning.
Planlösningar -
Hjälp med planlösning tvättstuga och spa 25kvm
Planlösningar -
Hej ! Har frågat lite om hjälp här innan och då de flesta sågade min planlösning har jag gjort en ny som jag väldigt gärna vill ha lite Åsikter om
Planlösningar -
Hjälp hitta ny planlösning
Planlösningar