8
Jag köpte nyss en metabo 254 och ett metabo 401 bord. Inte hunnit packa upp ännu men verkar riktigt gedigna grejer.

Bauhaus ger 5år garanti dessutom på den sågen

Jag har Metabon KGS 216 och deras sågbord.
Sågbordet är väldisg smidigt att fälla ihop och med hjul så att det är lätt att flytta.
Sågen pajade lasern och lampan på, fick det reparerat på garanti men det funkar fortfarande dåligt (blippar och tänder inte alltid).
Annars är den väldigt smidig, dock tycker jag att den är för liten, man kommer inte igenom en 95x95 stolpe exvis, samt att man kan inte vinkla sågen åt båda hållen. Ska man t.ex. sätta taklister märkte jag att det hade varit mycket smidigare.
Sen låter den väldigt mycket och har inte broms och mjukstart men det är ju inte nödvändigt.
Hade jag köpt idag hade jag köpt en större, förmodligen ett annat märke.

Jag har också 216 och är jättenöjd med den. Visst - större klinga och luta åt båda hållen hade varit praktiskt när man sågar, men då hade den varit förjäkla bökig att hänga upp på väggen mellan användningstillfällena. Tycker jag får fina snitt och helt ok precision.

Även jag har metabo 216 med tillhörande sågbord (det med hjul)

Sjukt nöjd! Riktigt trevlig såg och ett kanske ännu trevligare bord!

I 97% av fallen klarar man sig med 8-tums klinga. De få tillfällen man skulle behövt en 10-tummare kompenseras av smidigheten och den lägre vikten tycker jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.