3 651 läst · 28 svar
4k läst
28 svar
Hjälp, kattkiss på golvbjälklag!
L Ludde76 skrev:
Ok, tror jag gör ett experiment med ett ställe! Ni ger mej nytt hoppL Ludde76 skrev:
Medlem
· Stockholm
· 958 inlägg
Jag tycker ändå det är lite långsökt med salterna. Mina katter har kissat på min vind. På isoleringspappret. Vi ser vart saltet är. Saltet har aldrig svällt eller hållt högre fuktighet än trä och papper. Om något ser det mer torrt ut. Gamla fuktskador syns ofta på panel på vinden utan att de är blötare. Men i ditt fall var virket blötare inuti, inte bara ytligt?D Dessi skrev:
Ja, jag är inte helt övertygad heller men det är den enda rimliga förklaring jag kommer på.V mutalisken skrev:Jag tycker ändå det är lite långsökt med salterna. Mina katter har kissat på min vind. På isoleringspappret. Vi ser vart saltet är. Saltet har aldrig svällt eller hållt högre fuktighet än trä och papper. Om något ser det mer torrt ut. Gamla fuktskador syns ofta på panel på vinden utan att de är blötare. Men i ditt fall var virket blötare inuti, inte bara ytligt?
Försökte borra i fläckarna och det var ordentligt blött!V mutalisken skrev:Jag tycker ändå det är lite långsökt med salterna. Mina katter har kissat på min vind. På isoleringspappret. Vi ser vart saltet är. Saltet har aldrig svällt eller hållt högre fuktighet än trä och papper. Om något ser det mer torrt ut. Gamla fuktskador syns ofta på panel på vinden utan att de är blötare. Men i ditt fall var virket blötare inuti, inte bara ytligt?
Medlem
· Stockholm
· 958 inlägg
Denna yta har varit instängd med endast ett litet hål som katterna kunnat krypa igenom. Katterna har suttit på bjälkarna och pinkat så det runnit på bjälkarna. Därför vi inte märkt att vi haft en jättekattlåda på vinden. Sen har vi sanerat/ sprutat på en ansenlig mängd av Bauhaus saneringsvätska…..V mutalisken skrev:
Medlem
· Stockholm
· 958 inlägg
Jag skulle föreslå att ni tittar nästa gång det är storm och regn. Även om de kissade så mycket skulle det inte koncentrerats på det sättet. Katter har inte det beteendet. Och kiss rinner nedåt. Så stora skadan skulle vara undertill. (Obv tror jag)D Dessi skrev:
V mutalisken skrev:Jag skulle föreslå att ni tittar nästa gång det är storm och regn. Även om de kissade så mycket skulle det inte koncentrerats på det sättet. Katter har inte det beteendet. Och kiss rinner nedåt. Så stora skadan skulle vara undertill. (Obv tror jag)[/QUOTE
Nu har jag hittat en person som glömt torrbollen på vinden ser exakt ut som mina skador! Fotade av hans bilder….vet inte om man får det…inte ont menat![bild][bild]
Medlem
· Stockholm
· 958 inlägg
Länka till inlägget så vi kan se det.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
HJÄLP! Fuktproblem och förbättra dålig ventilation (självdrag)!
Ventilation -
Gräsmatta - döda fläckar! Önskar hjälp
Gräsmatta -
Lägga golv på vind Akut hjälp!
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hjälp med lösning för slankaste golvbjälklaget
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hjälp dimensionering golvbjälklag torpargrund
Grund & Markarbeten