Jag och sambon använda den här gubbens tips när vi satte taklister med udda vinklar. Tipset börja kring 0:50 i videon. Hoppas det hjälper!

• Gilla
ninhuo
  • Laddar…
Ursäkta trådkap, men tack för tipset.

• Gilla
Carro_D och 1 till
  • Laddar…
Carro_D Carro_D skrev:
Jag och sambon använda den här gubbens tips när vi satte taklister med udda vinklar. Tipset börja kring 0:50 i videon. Hoppas det hjälper!
[media]
tusen tack, det var mycket intressant :)

• Gilla
Carro_D
  • Laddar…
Så här blev det efter många omtag och det är helt andra grader. Måste korrigera och säga att udda vinkel på väggen var 14 grader.
Listen till höger kapade jag +25 grader och listen till vänster kapade jag -3 grader.
Listen till vänster la jag till höger om sågbladet med baksidan (ofärgade sida) mot mig.
Listen till höger la jag på vänster sida av sågbladet upp och ner, att den sida som går mot taket ligger neråt under sågningen.
Detta makes no sense men jag tycker att det blev ändå så nära som det bara går.

innerhörn var lättare och där var det mer logiskt. Taklister installerade i udda vinklar i ett rum med lutande tak och väggpaneler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Carro_D och 1 till
  • Laddar…
Tack för alla tips och support :) :) :)

C C.Lundin skrev:
Kan bara tipsa om att många "riktiga" måttstockar ger möjlighet att mäta vinkeln med printade grader på.
Kanske förkastligt att tipsa om det egentligen, men det är svårmotiverat (för vissa) att införskaffa ett verktyg för att mäta en enda vinkel.
nu blev det klart, det tog mig ett par timmar att få till det, men man lär sig något nytt varje gång.

• Gilla
Carro_D och 1 till
  • Laddar…
A
Det ser väl bra ut det där! Som jag sa även den mest erfarne gör fel med hålkäl/svanhals:sweat:

• Gilla
ninhuo
  • Laddar…
mowatom skrev:
Det ser väl bra ut det där! Som jag sa även den mest erfarne gör fel med hålkäl/svanhals:sweat:
tack så mycket, det var en riktig huvudbry och en erfarenhet/kunskap rikare

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.