15 444 läst · 24 svar
15k läst
24 svar
Hjälp! Flytspacklat golv ser ut som sandstrand
Har själv flytspacklat i syfte att få plant golv och har då inte fått lika bra resultat som TS så jag förstår att hantverkaren är nöjd. Den målbild som verkar finnas tror jag handlar mindre om flytspacklande och mer om ytbehandling.
Jo, jag har slipat med en vägg/takslip jag köpte snabbt och lustigt på Jula. K80 och en timme senare fick jag fram lite härlighet och brutit ränderna en del.A atomlab skrev:
Får låna en skurmaskin i veckan med grön rondell och ska gå över ett varv med den och förhoppningsvis rätta till vissa fel jag verkar ha gjort. Se bilder. I släpljus ser det förfärligt ut just nu. Det ser glansigt och glättigt ut men det är matt. Men med möbler och skuggor från den så kommer det se bättre ut.
Golvet var otroligt strävt innan jag slipade och nu är det mjukt och lent att gå på.
Har dammsugit och torkat med mikrofibertrasor.
så nästa steg är skurmaskin och grön rondell i veckan.
Har någon synpunkter eller feedback att kasta in i stil med ”hörru, gör såhär istället” så är jag idel öra
Har någon synpunkter eller feedback att kasta in i stil med ”hörru, gör såhär istället” så är jag idel öra