AnneFi
Tessok skrev:
Be att få "känna" på plåten innan köpet. Det är en riktigt budget variant. = tunn och dålig kvalitet på plåten. Billig? Jodå, men den skall finnas där i många år.
Jag kan mycket väl tänka mig att köpa en dyrare variant. Men jag är inte intresserad av en vask för 5000kr. Det kanske är snålt?
Men frågan är om jag ska
1. köra på dom måtten som där finns på de här två vaskarna.
2. Välja enbart en större ho
3. Två lika stora som förmodligen blir ganska små eftersom jag "bara" har ett 80 skåp.

Sambons föräldrar har haft just den diskbänken jag länkade till fast med avställningsyta i plåt och den har funkar bra i 4 år hittills iaf.

En fråga till. Om man väjer en liten och en stor ho. Vad är det som för er har avgjort vilken sida ni ska ha den lilla vasken på?

AnneFi skrev:
Jag kan mycket väl tänka mig att köpa en dyrare variant. Men jag är inte intresserad av en vask för 5000kr. Det kanske är snålt?
Men frågan är om jag ska
1. köra på dom måtten som där finns på de här två vaskarna.
2. Välja enbart en större ho
3. Två lika stora som förmodligen blir ganska små eftersom jag "bara" har ett 80 skåp.

Sambons föräldrar har haft just den diskbänken jag länkade till fast med avställningsyta i plåt och den har funkar bra i 4 år hittills iaf.

En fråga till. Om man väjer en liten och en stor ho. Vad är det som för er har avgjort vilken sida ni ska ha den lilla vasken på?
Om man är högerhänt är det mest naturligt att ha den stora hon till höger.
Håller i borsten eller skalare med höger och sköljer med vänsterhand i den lilla.
Många tycker nog att det är vilket som. Är det avställningsplåt bredvid är det definitivt högerutförande som gäller. (om det finns plats förstås)
Annars går armarna i kors när disken skall läggas på avställningsplåten.
En plåt (som inte är en budget) är Blanco Mega och har även avrinning i avställningsplåten. fiffigt :cool:

• Blanco Mega.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.