Hej!
Vi står i planerna att bygga en tillbyggnad på huset och tycker väldigt mycket om vår plåtfasad från 70-talet och skulle därför gärna sätta den eller liknande på tillbyggnaden. Vi tror den är aluminium. Vi har sökt men inte hittat.
Någon som har något tips?
Vi står i planerna att bygga en tillbyggnad på huset och tycker väldigt mycket om vår plåtfasad från 70-talet och skulle därför gärna sätta den eller liknande på tillbyggnaden. Vi tror den är aluminium. Vi har sökt men inte hittat.
Någon som har något tips?
https://www.plannja.se/proffskunder/platslageri/produkter/tak-och-fasad
Finns ett antal varianter, säkert andra tillverkare av plåttak som även har fasadprofiler i aluminium.
Finns ett antal varianter, säkert andra tillverkare av plåttak som även har fasadprofiler i aluminium.
Du kommer inte att hitta något som passar. För länge sedan, då populärt med ytterpanel av både plast och aluminum. Plasten ändrade kulör med åren och antog en blek syn. Aluminum var mer härdig mot solljus. Båda sorterna har nu gått i graven för vanliga villor. Finns för stora byggnader/lagerhus.
Dom jag kommer ihåg tror jag med en brasklapp. Plast en från Grängesberg och några till som var släta. Aluminium var väl dom stora, Fogpanel som var Canadensisk och Essem svensk och hade en struktur som påminde om trä och någon till. Så det blir nog att försöka få till det så gott det går på tillbyggnaden.
PS tror den du har är en Gränges aluminum.
Dom jag kommer ihåg tror jag med en brasklapp. Plast en från Grängesberg och några till som var släta. Aluminium var väl dom stora, Fogpanel som var Canadensisk och Essem svensk och hade en struktur som påminde om trä och någon till. Så det blir nog att försöka få till det så gott det går på tillbyggnaden.
Tac
tack för svar! Jag fortsätter min utredning men då har jag något att hänvisa tillJ jonaserik skrev:Du kommer inte att hitta något som passar. För länge sedan, då populärt med ytterpanel av både plast och aluminum. Plasten ändrade kulör med åren och antog en blek syn. Aluminum var mer härdig mot solljus. Båda sorterna har nu gått i graven för vanliga villor. Finns för stora byggnader/lagerhus.
Besserwisser
· östergötland
· 2 306 inlägg
Har ett svagt minne av att vi har köpt sådan från hogstad aluminium
Klicka här för att svara