10 961 läst · 39 svar
11k läst
39 svar
Hitta min brunn..
S smuttebo skrev:
S smuttebo skrev:
Så det är ren hörsägen på detta forum.M maria01 skrev:
Men att det pratas både om elallergi och chemtrails i kommunpolitiken är ju kännt sene tidigare, så inget förvånar mig.
Te en pinne som ut som ett y och håll försiktigt i båda händerna. När du råkar passera brunnen kommer toppen på pinnen att svagt dras nedåt.U4IC skrev:Hej!
Med facit i hand så var det inte det bästa beslutet jag fattat men för över 10 år sedan, när vi jämnade av tomten, så la vi över vår brunn. Brunnen bestod av betongringar med ett brunnslock i betong.
Den finns nu ca 75 cm under markytan inom ett område på ca 5 x 5 m.
"Det är ju bara att slå ner ett järn så hittar du den"! Säger säkert många men jo du Kerstin så enkelt är det inte med all sten i marken mm. Har tittat på gamla bilder och försökt syfta fram platsen men med begränsad framgång.
Har provat metalldetektor men det är självklart för djupt.
Så har du några kloka råd så emottas dessa tacksamt!
Redigerat:
Ja, det funkar kanske nu när han vet var brunnen är.
På hösten när frosten kommer så är det möjligt att den lägger sig lite annorlunda där den gamla brunnen befinner sig.U4IC skrev:Hej!
Med facit i hand så var det inte det bästa beslutet jag fattat men för över 10 år sedan, när vi jämnade av tomten, så la vi över vår brunn. Brunnen bestod av betongringar med ett brunnslock i betong.
Den finns nu ca 75 cm under markytan inom ett område på ca 5 x 5 m.
"Det är ju bara att slå ner ett järn så hittar du den"! Säger säkert många men jo du Kerstin så enkelt är det inte med all sten i marken mm. Har tittat på gamla bilder och försökt syfta fram platsen men med begränsad framgång.
Har provat metalldetektor men det är självklart för djupt.
Så har du några kloka råd så emottas dessa tacksamt!