13 178 läst · 47 svar
13k läst
47 svar
Hemma hos mig är allt i toppskick......
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Man kan nästan tro att madrassen har växt och lakanet är till en spjälsäng, jag lovar att det mesta i rummet är anpassat efter längd och vikt på den inneboende, det är inget fotomontage, han har bara ärvt det värsta av de bästa....Pagno skrev:
Jag funderade faktiskt just precis på det senast igår när jag insåg att det nu är 7 år sen vi b.la. rev innertaket i lilltoan och duschen i källaren i samband med att vi installerade bergvärme. Vi satte inte tillbaka något nytt då eftersom "vi kommer ju ändå snart renovera där".... Som det ser ut nu så tror jag det kommer passera 10 år innan det blir gjort, som försvar kan väl sägas att vi inte använder den duschen och på toan syns det egentligen inte.Oldboy skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 598 inlägg
Tröskeln är ju härligt insliten, men du skall ju så klart måla den för att visa att du sköter om huset. Det är skillnad på inslitet skurgolv och inslitna, målade, fasta snickerier.
Av alla bister du pekar ut är denna saknade list det enda jag stör mig på - kanske för att jag själv är drabbad av några sådanaPagno skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Jag gillar särskilt mycket den sista meningen. Jag gillar också att se skavankar i gamla detaljer. Det är inte alls lika fint när nya grejer har skavanker som när gamla har det.Pagno skrev:Hallen ovanvåningen.[bild]
Gamla golvet slipades, tilläggsisolerat väggarna, ny el, nytt innertak.
De gamla fönsterbrädorna salades ut, det mesta renoverades, väldigt lite som byttes ut mot nytt.
[bild]
Vi tycker att det är bättre att återanvända det som går istället för att hela tiden köpa nytt.
Det blir kanske inte lika fint tycker en del, men vi vill ha det så.
[bild]
Jag tycker om att se skavanker i gamla detaljer.
Kallas kvalitet när skavanker inte stör, el rent av skapar mervärde. Till skillnad då från många nya grejor som direkt blir sunkiga efter ett enda litet märke = mög.Per Eskilsson skrev:
Jmf t ex massivträ med spånbaserade produkter.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg