Tog ett tag innan jag såg vad som hade hänt, känner igen det där. Ibland är man för stark, köpte därför en dyrare modell och den har hållt än så länge :p den är kraftigare och har bättre handtag. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter nu, men jag kan iaf pressa ut fogen inne i tuben mot plattan som pressar, hoppas du förstår. Försökte pressa ut det som hade torkat i pipen :surprised:
 
Gjorde samma sak med den billiga versionen, han klämma ut kanske 1 meter före handtaget kröktes utåt på bägge sidorna, åkte och la pengar imellan till den dyrare som lät mig avsluta det projektet iallafall !

Kolla vad den heter, låter som en tillräckligt stadig en ;)
 
Står tyvärr på den vad den heter men förhoppningsvis så får jag med en bild här ....
 
  • uploadfromtaptalk1333727635076.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Får prova köpa om jag ser den i nån butik :)

Då det gick som det gjorde med dagens planer så tog jag lite terapi-tid i garaget..
Doften av metallbearbetning, känslan av att skapa någonting, det är grejer det !

Behöver köpa lite profilrör och två hjul för att göra klart den, annars kommer allt från "bra-att-ha" högen (y)
 
  • 2012-04-07-069.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev en grön TEC7 med minst dubbla godstjockleken i handtaget och dubbla priset mot den orangea, men den känns stadig !

Sen.. fönstret...

thumb_2601444glas.jpg

Grön linje = ögonhöjd för mig som är 183 cm
Röd linje = överkant på våtrumsmattan

Lutar åt 1a eller 2a alternativet, måste känna efter lite mer..:)
 
Blev nr 4 ! De smala blocken längst ner som en "grund" för resten (är tanken)..

Golvet är borta, isoleringen är borta (2/3 var sågspån), får tacka min farbror för lånet av grovdammsugaren, och jag upptäckte en liten vattenläcka på kallvattenledningen, sågspånet var fuktigt ca 15cm runt om rörskarven..!
Insåg att jag glömt köpa ny isolering, men rörmokaren kommer först onsdag morgon så det är inte dags än, behöver bli bättre på att planera vad jag behöver så jag kan ta allt samtidigt :)

Tror det var allt för stunden..!
 
Kör en uppdatering via mobilen.
Rören är dragna, golvbrunnen fastkottlad (?), golvet isolerat och jag tar en paus för att åka och träna !
Nog för att jag är trött i skallen av allt tänkande och trixande, mycket nytt för mig i det här med att renovera men det börjar kännas bra :) har tänkt få dit golvet innan jag gör kväll, passa in runt alla rör och golvbrunnen och de så det bara är att vänta på leveransen av golvvärmen innan kablarna kopplas in och gipset åker upp !

Känns skönt att bygga och inte bara riva, målet närmar sig (och jag känner mig snål utan bilder så det ska jag komma ihåg till nästa uppdatering)
 
Låter kul som fan :) Gör du badrummet själv eller blir det en hantverkare som får göra våtskicktsjobbet?
Själv flyttar jag in i nya huset om ngn månad, taggad till tusen... Nu ska det renoveras :p
 
Jag resonerade som så att det kan bli dyrare att göra själv och göra fel än att hyra rörmokare och mattläggare.. Dessutom skulle det gå många timmar sökandes fakta på webben om jag skulle lära mig det nu :p

Här är då läget just nu, missade att den vänstra väggen var lite sned så hålet för avloppet till handfatet bommade med några mm.. Inget som inte gick att justera eller kommer synas men jag stör mig på det då jag vet att det var pga slarv, lite som att jag måste bevisa för mig själv att jag kan få det perfekt på första försöket (efter en lååång dag..).
När jag utöver det glömde lägga till radien på värmerören på ett mått kände jag att det var dags att duscha och hinna sova iallafall 5 timmar innan jobbet imorn !

Insåg att jag kan ladda upp bilder när jag uppdaterar via mobilen om jag kommer ihåg att fota med lägsta kvaliten, tar så lång tid att ladda upp dom i full storlek ;)

God natt !

PS, tack för hjälpen och sällskapet robin
 
  • 2012-04-11-085.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Efter en lyckad inflyttningsfest med grillning i snöstorm och glada människor (trots att det bara fanns en toalett) så har jag inte hunnit mer än städa och träna, har svårt att förstå var tiden tar vägen alla dagar :)

Sen så är all el i badrummet dragen med svart kabel, spännande !
 
Såja, nu går det framåt igen !
Är där jag trodde att jag var för två veckor sen, dvs färdigrivet och bara bygga upp igen.
Många erfarenheter rikare så har jag rivit resten av väggen där allt ska sitta fast och börjat sätta nya reglar i rätt höjd för mina möbler, kommer även sänka taket för att göra plats för kabelrören och LED-spot'ar då det nya spegelskåpet inte duger som enda belysningskällan (att jag ens trodde det till att börja med !).

Jag som bara tänkt byta våtrumsmatta... ;)
 
K_arlstrom skrev:
Jag som bara tänkt byta våtrumsmatta... ;)
Famous last words! :D
 
b8q: haha är inte första och lär inte vara sista gången som jag säger "jag som bara tänkte blabla..." :D

Nåväl, efter en vecka med för mycket jobb, en vecka sjuk och en vecka fylld med annat har jag iallafall börjat få dit spånskivorna ! Får se om jag hinner klura ihop min budget hole-in-one imorn !
Måste börja med ett "gå och lägg dig" larm i telefonen, tiden går fort när jag väl kommer igång och gör nått (börjar lite sent med kanske).
 
2012-05-11-136.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan nog bli bra i slutändan !

Nu är frågan om jag ska flytta ventilationen i väggen ?
Ska (tror jag iallafall) montera en elektrisk frånluftsventil och göra en luftspalt i underkant av dörren för att få cirkulation den vägen, vad tror ni, dumt att ha den så nära duschen ?
 
Hur går det? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.