4 777 läst · 41 svar
5k läst
41 svar
Hej! Har vi någon på byggahus som är duktig med ljud?
Det är inte säkert att du får någon signal på LFE out (sub - utgång) när du spelar musik.
I normalt stereo läge så skickas allt ljud till dina två högtalare, och subben aktiveras bara i vissa speciella ljud-program och i video relaterade program , som prologic, dolby digital, DTS, NEO , atmos etc.
Säkraste sättet att alltid aktivera subben är att skicka högtalarsignalerna till subben, och sedan vidare till dina högtalare.
Då kan du dessutom balansera ljudet mellan stereohögtalarna och subben på bästa sätt.
Och subben kommer alltid att spela.
I normalt stereo läge så skickas allt ljud till dina två högtalare, och subben aktiveras bara i vissa speciella ljud-program och i video relaterade program , som prologic, dolby digital, DTS, NEO , atmos etc.
Säkraste sättet att alltid aktivera subben är att skicka högtalarsignalerna till subben, och sedan vidare till dina högtalare.
Då kan du dessutom balansera ljudet mellan stereohögtalarna och subben på bästa sätt.
I en hemmabioreceiver så spelar basen också i stereo.E eleson skrev:Det är inte säkert att du får någon signal på LFE out (sub - utgång) när du spelar musik.
Har man små frontare då hade man ju inte annars haft nån bas.
Liknande trådar
-
Hejsan! Någon som kan identifiera detta handtag till min altandörr?
Fönster & Dörrar -
Hej någon som har T-55 uponor termostat liggandes
Köpes, Hyres & Bytes -
Hej! kan någon här hjälpa mig med att rita en manöverkretsschemma till
El -
Hej jag undrar om någon vet vad detta är ,detta är på parketten i köket i huset som jag hyr
Miljö & Hälsa -
Hej! Någon som vet var jag kan få tag på en rulle av denna tapet från Sandbergs? Ca 10 år gammal föreställer kaprifol.
Färg, Måla & Tapetsera