43 915 läst · 50 svar
44k läst
50 svar
Hej! Har hittat ett tomrum i källaren!
Ta upp ett hål i golvet ovanför så får du ett svalt utrymme för kylda drycker mm på sommaren
Om du funderar på att ta fler bilder i utrymmet med mobilen eller kamera, tänk då på att det kan bli dyrt om du råkar tappa den
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 523 inlägg
Det är inte i källare i anslutning mot garage/förråd? Har så i mitt hus, förmodligen för att stänga av kylras.A Amatörpåhus skrev:Hej! Jag har nyss hittat ett tomrum i källaren som är igenmurat ca 12 kvm uppskattningsvis med en ventil på utsidan, har tittat igenom den men är svårt att se det är ett litet mörkt rum med slarvigt spikade reglar och skivor men ser inte allt, ska rycka bort ventilen i morgon och titta in. Misstänker att det inte ligger en skatt där hehe men är det någpn som vet varför man lämnar ett sånt stort rum? Huset är från 1939 med källare. Var det någe man gjorde för i tiden? Luftspalt eller liknande? Känns konstigt dock då det är det enda stället i huset som har så. Tacksam för svar ! Mvh
Gammal tråd, men har ett hus från 1937 och på källarens "utsida" finns detta lilla utrymme. Vad gör man bäst utav det hela? Verkar som avrinningen från värmepumpen inte rinner ner i brunnen som det ska eller så är brunnen inte tät längre eftersom det är så blött i vänster hörn i taket
Liknande trådar
-
Hej söker höj och sänk-vev till en kity plan och rikthyvel 635
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hej allihopa kan man bulta ihop balkar med en bultpistol
Byggmaterial & Byggteknik -
Hej! kan någon här hjälpa mig med att rita en manöverkretsschemma till
El -
Hej! Värmekabel i ledning - behövs rörmokare också?
Vatten & Avlopp -
Hej jag undrar om någon vet vad detta är ,detta är på parketten i köket i huset som jag hyr
Miljö & Hälsa