4 168 läst · 29 svar
4k läst
29 svar
Hej. Är det någon här som kan rekommendera lämplig luftvärmepump till en friggebod 15kvm. Både värme o kylningsmöjlighet önskas.
Sommartid är kylfunktionen viktig. Värmen ska nog inte vara igång hela året det är ju en friggebod.R raindance skrev:
Köp få en med ren kyla,dvs en värmepump som inte är godkänd att värma i Sverige.Y Yvonne Gustavsson skrev:
Om du är på plats kan du ändå köra värme för du har den under uppsikt. Då blir payoffen inte lika taskig
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 598 inlägg
Om friggeboden är någorlunda isolerad borde väl ett 200-300W oljefyllt element med termostat räcka som uppvärmning.
…eller några gamla glödlampor. Eller kroppsvärme. 🤔
…eller några gamla glödlampor. Eller kroppsvärme. 🤔
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
Om någon ska bo i friggeboden så kan jag förstå att en luftvärmepump är intressant, men annars så räcker det med något mindre element eller frostskyddsvakt? Ska någon bo där?
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
Naturligtvis ibland.
Medlem
· Stockholms län
· 533 inlägg
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 598 inlägg
Liknande trådar
-
Hej jag undrar om någon vet vad detta är ,detta är på parketten i köket i huset som jag hyr
Miljö & Hälsa -
Hej! Hur gammalt är detta bastuaggregat? Kan man sälja eller är det bara och slänga på tippen?Mvh! Anders
Bastu -
Hej 👋 finns någon som vet vad det här är? Hittade bakom tapeten på skorstenen
Färg, Måla & Tapetsera -
Hej! Jag varmavatten med vedpanna men det finns automatic temperature för att flytta värmvatten till andra tankar o det fungerade inte?
Värme allmänt -
Hej, är det någon som har erfarenhet / kan rekomendera Woods Klädtork till torkrum i Brf med 24 lgh (36 pers) LD 40 PRO ? Mvh Mr LED
Värme allmänt