6 771 läst · 17 svar
7k läst
17 svar
Hedvig villaförsäkring?
Moderator
· Stockholm
· 52 858 inlägg
Problemet kan vara det ingen kommer på att fråga om. Folksam som kom bäst din test, hade ihjäl en släkting. Helt enligt sina villkor. Hon vägrades hemtransport när hon blev sjuk, pga en klausul som är annorlunda hos samtliga andra bolag. Släkten fick skramla ihop några 100 000 för hemtransport, men hon avled några timmar innan planet kunde lyfta. Hon skulle troligen ha överlevt om hon hade fått komma till svenskt sjukhus, iallafall just då.
Jag har iofs. inte lusläst Hedvigs resevillkor.
Jag har iofs. inte lusläst Hedvigs resevillkor.
Beklagar den delen.
Kommer alltid finnas delar i villkoren i allabolag som är bättre/sämre. Vi ska välja det vi tycker passar. I ditt fall, mest troligt aldrig Folksam. I mitt fall, kommer alltid ha Folksam.
Enkla frågor jag tycker man ska ta med sig om man kollar efter nytt bolag.
Huset i sig. Om det är en totalskada. hur vill man ha hjälp ?
Löser man ersättningsboende själv medans nya bostaden byggs ?
Värmesystemet, hur ersätts det ?
Vattenskador, självrisk,
Åldersavdrag på egendom ?
Mögelskador? skadedjur inne osv ?
Sen ska man flika in sina intressen kanske. Om frimärkssamlingen blir stulen. vad gäller ? Om man reser, eller barnen förstår tvn med en leksak. vad gäller ?
Sen ta beslut på all info man har.
Kommer alltid finnas delar i villkoren i allabolag som är bättre/sämre. Vi ska välja det vi tycker passar. I ditt fall, mest troligt aldrig Folksam. I mitt fall, kommer alltid ha Folksam.
Enkla frågor jag tycker man ska ta med sig om man kollar efter nytt bolag.
Huset i sig. Om det är en totalskada. hur vill man ha hjälp ?
Löser man ersättningsboende själv medans nya bostaden byggs ?
Värmesystemet, hur ersätts det ?
Vattenskador, självrisk,
Åldersavdrag på egendom ?
Mögelskador? skadedjur inne osv ?
Sen ska man flika in sina intressen kanske. Om frimärkssamlingen blir stulen. vad gäller ? Om man reser, eller barnen förstår tvn med en leksak. vad gäller ?
Sen ta beslut på all info man har.