34 956 läst · 107 svar
35k läst
107 svar
Harvestad i Linköping
Jag har nu pratat med en på kommunen som har hand om bygglov och enligt honom får man ställa kortsidan på huset mot vägen så länge huvudentren ligger mot gatan. Verandan ska ligga i förgårdslinjen och får vara max 1,5 m bred, men det har ni ju säkert koll på eftersom ni kommit längre än oss
Medlem
· Östergötland
· 20 inlägg
Medlem
· Östergötland
· 20 inlägg
Vi var runt och kollade visningar för Eksjöhus, A-Hus, Eksjöhus och Lågenergihus. Det var något med känslan i Myresjöhuset vi fastnade för. Storlek, planlösning och schysst kvalité. Svårt att sätta finger exakt på vad det var, bra säljare också.GunId skrev:
Igår monterade de vårat hus, imponerande snabbt. Ser färdigt ut tyckte barnen, de hade svårt att förstå att det är 6 månader kvar till inflytt
När börjar ni bygga och vad har ni för inflyttningsdatum?bertonia skrev:
Redigerat:
Tack, så kul att huset kommit på plats! Vad har ni tänkt för tak- och fasadfärg? Ja vi har också fått en bra känsla för myresjöhus och Gert som säljare det som känns lite tråkigt att han sen lämnar över till en byggledare som man inte träffat innan
Medlem
· Östergötland
· 20 inlägg
Vi har valt vitt hus och grått tak. Är nöjda med byggledaren ocksåGunId skrev:
Gunld, vi börjar gräva nästa vecka och hade byggstartmöte igår. Frågan som dök upp är om motstående granne vill ha massorna vi gräver ur? Vi slipper bortforsling och ni behöver inte hämta riktigt lika mycket. Win-win eller någon annan runt Nässelbatteriet 3?
Så spännande med byggstart! Vi tar gärna alla massor vi kan få, dock har vi inte marklov än så jag tror inte att vi får lägga något på tomten... Jag ska kolla upp det du får gärna maila mig på ida.gunnarsson1@gmail.com så kan vi höras vidare där. Så bra med trevliga och generösa grannar