ikooo skrev:
Schysst blogg...häftig villa. En snabb fråga bara... De priser du anger på vitvaror. Är det något myresjöhus drar av på erat totala pris? Är det en special överenskommelse ni fick med dom eller är det fritt fram för alla att göra så?
Tack! Ja. Fast om man tar bort allt så får man inte tillbaka fullpris. Man får bara välja bort enstaka grejer för att få tillbaka fullpris, vet inte vart gränsen går. Vi tar ugn, kyl och frsy från Myresjöhus. Håller oss nog till siemens men vill kolla runt lite innan vi bestämmer oss:)

Bra tips! Tack!

ikooo skrev:
Bra tips! Tack!
Vet inte hur glad Gert är över detta men vi ska väl alla få samma villkor:)

Vad hamnar era hus priser på om man får fråga?

Jag rekomenderar alla att ringa bygghemma.se och skaffa er en personlig kontakt som kan ge er bästa pris på saker om ni kommer köpa in saker själva.
Vi tar tex inte handtag, flera vitvaror, golv, belysning, badrummsmöbler, blandare etc från husleverantören utan köper in sånt själva

Använd även prisjakt eller pricerunner... Det mesta finns där bara man vet modellen...

ikooo skrev:
Använd även prisjakt eller pricerunner... Det mesta finns där bara man vet modellen...
Precis. Jag jämför alltid priset min person på bygghemma ger mig med bästa priset på nätet, än så länge håller han klart lägst pris:)

Hej! En kort fråga... Vi behöver bestämma kvalitetsansvarig, men vill gärna ha en fristående från Myresjöhus. Hur har ni gjort, någon att rekommendera, pris?

Vi har en från Nerikes ..hmm nåt. Kommer inte ihåg på rak arm. Vi betalar 19000 totalt. Mycket nöjd än så länge:)

Nerikes byggkontroll var det. Rickard Almgren

Är det fler här som kommer försöka gå emot detaljplanen?
Vi ska strida för grått tak då ett hus redan byggts med det. Dum detaljplanen gällande taken tycker jag! :mad:

Nerikes byggkontroll, får ni betala för resorna från Örebro?
Vi kommer ange röd eller grå tak så får vi se om de godkänner... Inte helt avgörande för oss...

ikooo skrev:
Nerikes byggkontroll, får ni betala för resorna från Örebro?
Vi kommer ange röd eller grå tak så får vi se om de godkänner... Inte helt avgörande för oss...
Resorna är med i dom 19000 vi ska betala honom:)

Hur mycket kostade ert SMART 150 att bygga?

mrqs skrev:
Hur mycket kostade ert SMART 150 att bygga?
Svårt att säga exakt då vi köper så mycket själva men i runda slängar 2,6'' +/- 100'

Har ni läst corren idag? Min kamp resultra i ändring av detaljplanen wiho!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.