De banden är det väl svårt att inte älska?D Diablito skrev:
En liten anekdot om Insomnium: för ganska precis två år sedan bokade jag biljett till en Insomnium-spelning. Corona hann dock före spelningen, men efter några uppdaterade datum på vägen spikades nytt datum nu i december. För någon månad sedan ställde de in hela turnén! Vilken besvikelse, efter två års väntan!
Fler band av finskt ursprung som kanske kan vara av intresse är t.ex. Swallow the Sun, Tree of Eternity, Hallatar, Ghost Brigade, Moonsorrow,...
Iron Maiden slog knock på mig med deras två första album, och det tack vare den mera punkiga attityd och inte minst rösten som Paul Di Anno besatt. Vidare tyvärr med Bruce, så tappade de vad som jag var Maidens helhet. Bruce hör mera till dansbandssångarna likt Thor-Leifs. Men musiken kan jag ändå i sin Bruselöshet gilla ändå.mowatom skrev:
Den har ju låten som M C främst med och är nog i topp fem, Annars så håller jag nog mera av XI högre och det med den bilvänliga Needle & Suture som favorit. -Där gör Mike sitt yttersta vad gäller röstomfång. Även om det brister kanske musikaliskt, men Mike räddar upp såpass att den håller i mitt tycke.mowatom skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 814 inlägg
Det är ju trots allt Finlands självständighetsdag
Frantic Amber är ett fantastiskt band, bra kvinnlig growl och energi!Kloge skrev:
Heilung är helt hypnotiska att uppleva live! T.ex. sången Krigsgaldr med Maria Franz klara röst kan man sätta på repeat några timmar...Kloge skrev:
Roger Waters har haft tråkigt under Corona och gjorde lite inspelningar på distans av gamla Pink Floyd-låtar. Imponerande framförande med perfekt mixat ljud!