Microkatten
D Diablito skrev:
Blir alltid mycket In Flames och Raubtier här men just nur jag inne i en finsk period med Amorphis och Insomnium. Hjälper till när både 5- och 3-åringen älskar dem.

Citat från 5-årlngen "Mamma, när man åker med pappa till förskolan måste man lyssna på insomnium och köra fort!"
De banden är det väl svårt att inte älska? ;)

En liten anekdot om Insomnium: för ganska precis två år sedan bokade jag biljett till en Insomnium-spelning. Corona hann dock före spelningen, men efter några uppdaterade datum på vägen spikades nytt datum nu i december. För någon månad sedan ställde de in hela turnén! Vilken besvikelse, efter två års väntan! :cry:

Fler band av finskt ursprung som kanske kan vara av intresse är t.ex. Swallow the Sun, Tree of Eternity, Hallatar, Ghost Brigade, Moonsorrow,...

mowatom skrev:
När man var typ 15 tyckte jag att Di 'Anno var helt lus, då var det bara Dickinson som gällde. Så här i efterhand när man blivit äldre och klok inser man ju att Killers är en genial platta.
Iron Maiden slog knock på mig med deras två första album, och det tack vare den mera punkiga attityd och inte minst rösten som Paul Di Anno besatt. Vidare tyvärr med Bruce, så tappade de vad som jag var Maidens helhet. Bruce hör mera till dansbandssångarna likt Thor-Leifs. Men musiken kan jag ändå i sin Bruselöshet gilla ändå.

• Haha
Mazen och 1 till
  • Laddar…
Annars R.I.P Mike Howe.

Skärmdump av Spotify Wrapped med topplista över artister och genren thrash metal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
A
Noramasen Noramasen skrev:
Annars R.I.P Mike Howe.

[bild]
Blessing in disguise är en för jävla bra platta.

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
mowatom skrev:
Blessing in disguise är en för jävla bra platta.
Den har ju låten som M C främst med och är nog i topp fem, Annars så håller jag nog mera av XI högre och det med den bilvänliga Needle & Suture som favorit. -Där gör Mike sitt yttersta vad gäller röstomfång. Även om det brister kanske musikaliskt, men Mike räddar upp såpass att den håller i mitt tycke.

• Gilla
Centano
  • Laddar…

• Gilla
Microkatten
  • Laddar…
Om metal fanns på stenåldern

• Gilla
Microkatten
  • Laddar…
jag kan (väl?) inte vara ensam trumnörd på Byggahus? :D

j.f.s

Det är ju trots allt Finlands självständighetsdag :D:heart:

• Gilla
Microkatten
  • Laddar…
K Klabbarparn skrev:
jag kan (väl?) inte vara ensam trumnörd på Byggahus? :D

[media]

Microkatten
Kloge Kloge skrev:
[media]
Frantic Amber är ett fantastiskt band, bra kvinnlig growl och energi!

Kloge Kloge skrev:
Om metal fanns på stenåldern

[media]
Heilung är helt hypnotiska att uppleva live! T.ex. sången Krigsgaldr med Maria Franz klara röst kan man sätta på repeat några timmar...

Roger Waters har haft tråkigt under Corona och gjorde lite inspelningar på distans av gamla Pink Floyd-låtar. Imponerande framförande med perfekt mixat ljud!

• Gilla
JuggeH och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.