5 415 läst · 20 svar
5k läst
20 svar
Har ni Miele induktionshäll med F32 felmeddelande?
Om man vill ha en svensk butik med billigare frakt kan jag rekommendera https://www.electrokit.com/ som kan skicka med brev.
eller om man bor i Malmö hämta upp i deras fysiska butik.
Dom har det mesta av standardkomponenter i lager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
eller om man bor i Malmö hämta upp i deras fysiska butik.
Dom har det mesta av standardkomponenter i lager.
Hobbyelektriker
· Spånga
· 10 inlägg
...T twinor skrev:
önskar jag bodde i Malmö, här i Stockholm har alla fysiska butiker med komponenter klappat igen!
Tack för bra inlägg om F32! Jag misstänker att vi har samma problem med vår 10-15 år gamla induktionshäll från Miele. F32 får vi nu på alla 4 plattorna. Det har gradvis blivit sämre senaste året och vi behöver nu starta om en platta 2-4 ggr. Sedan fungerar det bra och i övrigt är induktionshällen i bra skick.
Jag har beställt 6 st nya kondensatorer 25V 470 UF men är nu osäker på om jag klarar av detta arbete själv? Har kanske inte tummen mitt i handen men inte helt på sidan heller och har tex inte lött på minst 40 år. Någon som har tips på en lämplig reparatör i Stockholm, det är ju ingen idé att kontakta Miele?
Tack!
Johan
Jag har beställt 6 st nya kondensatorer 25V 470 UF men är nu osäker på om jag klarar av detta arbete själv? Har kanske inte tummen mitt i handen men inte helt på sidan heller och har tex inte lött på minst 40 år. Någon som har tips på en lämplig reparatör i Stockholm, det är ju ingen idé att kontakta Miele?
Tack!
Johan
Hobbyelektriker
· Spånga
· 10 inlägg
Jag som skapade inlägget kan hjälpa dig om du kommer till mig. Vill inte lägga ut mitt nummer här men gå in på facebook och sök på Erix Hobbyfix så hittar du kontaktuppgifter där. Bor i Spånga.
Hejsan! Först vill tacka trådskaparen som verkar ha kommit på en lösning på F32 problemet. Har också detta problem med våran Miele induktion. Kräver många försök till omstart men till slut går den igång. Finns det någon i Malmö/Helsingborg området som skulle kunna hjälpa mig med att fixa detta enligt instruktionerna i tråden? Självklart mot ersättning 😊. Mvh KristofferBlodSvettSkavsår skrev:Spånga, Stockholm. februari 2022. jag har som hobby att laga prylar på fritiden, allt från leksaker till fjärrstyrda golfvagnar till pepparkvarnar Vid ett par tillfällen har folk hört av sig till mig med besväret att deras miele induktionshäll (olika storlekar) ger dem felkoden F 32. Miele kommer vilja rekommendera att byta ut hela PCB:n, alltså kretskortet som styr strömställningen. Jag har hört allt från att det skulle landa på 13,000kr till 16,000kr för detta inklusive hembesök och service m.m. Jag gör det här inlägget just för att felet är enligt min mening, vad jag hittills märkt, relativt enkelt för den händige att åtgärda. På PCB:n sitter ett gäng kondensatorer, inte särskilt många. två av dessa brukar ha värden: 25V 470uf , det brukar vara dessa som gett upp. Man kan ofta genom att titta på dem se en avvikelse då dom börjar bukta upp på toppen, alltså att toppen börjar bli kupolformad. Dessa kondensatorer kostar under en krona styck att köpa, frakten är dyrare förstås, men landar på under 150kr. Och löda om / byta ut dessa löser problemet, i alla fall jag hittills vart med om. När jag själv söker på F32 Miele så får jag inte upp något svensk träff, så förhoppningsvis kan detta forum hjälpa folk att hitta rätt. Att köpa kondensatorer kan vara lite knepigt då webbutikerna har väldigt mycket filter och kriterier för sök. Conrad & Elfa rekommenderar jag. jag kan säkert ställa upp om man bor i Stockholmsområdet, kika in på facebook-sidan Erix Hobbyfix för kontakt eller för att ställa frågor. [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Liknande trådar
-
Miele induktionshäll ”KM 7677 FR” - Bromma
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Electrolux induktionshäll - tappar funktion autoavstängning
El -
Miele Tvättmaskin W3371 blinkar ”Sköljning”
Teknik -
Miele KM7575FL induktionshäll (22 999 kr) eller annan bättre?
Vitvaror -
Hur pajar en Miele induktionshäll? (Elfel-säk. löser ut)
Vitvaror