Dock vill jag inte ha en grej mer än nödvändigt "liggande",
så jag erbjöd honom återbetalning minus kostnaden det var för mig att leverera den till honom

Man kanske får se det som lärpengar, ja han dvs.. inte köpa något utan att fullt förstå vad som gäller?

För egen del får jag väl försöka sälja den igen, inte mer med det.. men drygt när man just fått lite tom yta ledig

Har du möjlighet så provkör den hemma.
Fungerar den ska han ha noll.
Fungerar den inte hade jag dragit av en femhundring för att jag hade behövt leverera den och fått tillbaka något utan överenskommelse.

Har du tur så funkar den, så kan du ställa frågan. Ska du haden eller inte? Svarar han ja får han hämta. Svarar han nej så behåll pengarna och kräng den.

• Gilla
Totte_S
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Har du möjlighet så provkör den hemma.
Fungerar den ska han ha noll.
Fungerar den inte hade jag dragit av en femhundring för att jag hade behövt leverera den och fått tillbaka något utan överenskommelse.

Har du tur så funkar den, så kan du ställa frågan. Ska du haden eller inte? Svarar han ja får han hämta. Svarar han nej så behåll pengarna och kräng den.
Problemet är att jag inte har möjlighet att koppla in den hemma, vi har ju redan en stor diskmaskin inkopplad..

Du sålde varan i befintligt skick, du informerade säljaren, han skrev under ett köpeavtal (?), du fick pengar.
Sen valde köparen att köra tillbaka den till dig och kräva pengarna tillbaka?

Jag anser att du kan informera köparen att du har för avsikt att slänga diskmaskinen då den nu står olovligen på din tomt (du äger inte den längre) eller så kan du anse att den har blivit skänkt till dig och du kan då sälja den igen.

Så hade jag gjort :devilish:

Det är möjligt att den inte längre fungerar. Googla så hittar man mycket sånt. Om du var köpare och någon sålt dig en maskin som inte fungerar, vad hade du gjort då?

N najks skrev:
Problemet är att jag inte har möjlighet att koppla in den hemma, vi har ju redan en stor diskmaskin inkopplad..
Det var synd. Inte möjlighet att slänga på en trädgårdslang eller någon annan lösning. Det hade varit det bästa för att du ska vara säker på om den verkligen är kass =)

• Gilla
Jesca_j
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.