Hobbysnickare
· Stockholm (Stuga i Hofors)
· 266 inlägg
Brukar göra en kontroll en gång per år och i år så vart det en tråkig överraskning. När jag upptäckte detta. Tror inte att det är taket som läcker utan verkar vara att det kondenseras där eller liknande. Där det är som värst, vid balken så syns ingenting i taket vilket är det som får mig att tro att det kanske inte är taket som läcker. Tror att det är mer eller mindre precis ovanför där köksfläkten rör går och kanske det är det som gör att det kondenserar där. Vad tror ni?
Bor i Stockholm, har ni någon rekommendation på firma som kan ta sig en titt och eventuellt sanera?
Känslan av panik börjar infinna sig. Suck
Bor i Stockholm, har ni någon rekommendation på firma som kan ta sig en titt och eventuellt sanera?
Känslan av panik börjar infinna sig. Suck
Hobbysnickare
· Stockholm (Stuga i Hofors)
· 266 inlägg
Vi har inte gjort något sedan vi flyttade in för 4 år sedan. Är precis som du säger uppriven och dant och vad jag förstår är det från att man satte spottar i taket i köket under. I de bästa av världar så hade jag rivit ut det och lagt nytt där.Intet skrev:
Den där tvärslån I taket är rätt plöy och dry är fuktigt under så det droppar från den uppenbarligen. Körde fuktmätaren i den och de mörka partierna låg på ca 20-21.
Klicka här för att svara