3 617 läst · 29 svar
4k läst
29 svar
Hantverkarna hittade guld - tvist om vem det tillhör
Undrar om de som servar vitvaror får hittelön för alla gamla strumpor de hittar i torktumlaren. 🍺
Så du menar att jag som hantverkare kan plocka prylar i ett hus där jag arbetar och lämna in till polisen och kräva hittelön?Ramnemark skrev:
Hantverkarna kan inte haft en aning om detta var känt av ägarna eller inte innan det brakade loss i pressen.
Vet du exakt vad som hände? Annars är det ju helt möjligt att hantverkarna kunde veta att ägarna inte hade en aning. Bodde ens JLC killarna i huset? Eller har de köpt det i prospekt eller för att hyra ut. Nu verkar ju guldet varit gömt av förra ägaren och egentligen stulet från konkursboet, då är det väldigt möjligt att hittelön kan betalas eftersom det förmodligen inte hade hittats annars, definitivt inte av den rättmätiga ägaren (om nu konkursboet är det)maxmsm skrev:
Nej, jag var inte där så det är omöjligt att veta.Ramnemark skrev:Vet du exakt vad som hände? Annars är det ju helt möjligt att hantverkarna kunde veta att ägarna inte hade en aning. Bodde ens JLC killarna i huset? Eller har de köpt det i prospekt eller för att hyra ut. Nu verkar ju guldet varit gömt av förra ägaren och egentligen stulet från konkursboet, då är det väldigt möjligt att hittelön kan betalas eftersom det förmodligen inte hade hittats annars, definitivt inte av den rättmätiga ägaren (om nu konkursboet är det)
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 994 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 994 inlägg
Jag har för låg lön för det, jag visste inte ens att tvättmaskiner fortfarande hade "luddfilter" det trodde jag bara fanns i torktumlare nuförtiden men jag ska fråga sambon för säkerhetens skull.Utsättaren skrev:
Jag kan inte erinra mig att jag nämnt annat än torktumlaren. Då har jag ändå lusläst mina inlägg i denna tråd. 🍺maxmsm skrev:
Liknande trådar
-
Sätta ytterfoder runt fönster på stuga. Funderingar på bläck, storlek.
Fönster & Dörrar -
Fortsatt stormigt runt Oscar Properties och dess grundare
Artikelkommentarer -
Göra hålen större runt radiatorrör
Golv -
Bärande konstruktion runt stort glasparti.
Byggmaterial & Byggteknik -
Större runt bord med iläggsskiva?
Möbelsnickeri