C
Henke1993 Henke1993 skrev:
Nu är det nya bud!

Nu har han lagt till massa material som han använt som inte ingår i hans första offret till mig.
Spännande.
Just material verkar vara ett återkommande sätt att trixa med fastpris vid markentreprenader.
Verkar vara praxis att skriva i offerten att X mängd material ingår, och tillkommande material debiteras.
Och sen om det är en oseriös aktör har det alltid gått åt enormt mycket mer material än beräknat.

Som andra skriver. Kolla noga vad som är avtalat och att det finns underlag för tillkommande kostnader.

Henke1993 Henke1993 skrev:
Nu är det nya bud!

Nu har han lagt till massa material som han använt som inte ingår i hans första offret till mig.

Han anser att jag skulle varit mer på plats, men och fått hans information..

Nu har jag ringt mitt försäkringsbolag har rättsskydd så ska hitta någon jurist om det fortsätter har varnat honom med det. Samt han har förstört mitt plommonträd som är 7 meter från huset, har även dokumenterat skadorna.

Kommer även försöka gå ut i media och varna andra, om det forsätter.

Han är körd!
Måste du verkligen göra allt det, och dessutom gå in i dialog med honom? Bestrid fakturan, behåll kopia på mailet och glöm den här historien. Sannolikheten för att han tar det här vidare är minimal. Han försöker bara få ut lite mer pengar och när han inser att du inte går på bluffen lägger han ner.

• Gilla
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.