Den som orsakar skadan ska ju betala skillnaden i värde på bilen och lekstugan.
 
S SueCia skrev:
Jag kan vara aningen biased eftersom jag själv avskyr grytor och ser det som att förstöra mat.

Men det ändrar inte min poäng, jag skulle inte godta ett så idiotdumt förslag som att ”du kan minsann göra grytbitar av det” då jag inte vill ha några grytbitar.
Om nu diskussionen ska övergå i kött och dess användande så kan jag bar addera det att grytor gör man ju oftast för att kunna ta till vara allt på ett djur. Det har ju inget med att det är ett dåligt sätt att tillaga mat på eller att köttet skulle vara av sämre kvalitet. Olika styckdelar har olika egenskaper och vissa delar måste helt enkelt kokas länge för att kunna användas. Djur består inte enbart av de finaste bitarna.
 
  • Gilla
toyboy
  • Laddar…
S
S Stefan1972 skrev:
Om nu diskussionen ska övergå i kött och dess användande så kan jag bar addera det att grytor gör man ju oftast för att kunna ta till vara allt på ett djur. Det har ju inget med att det är ett dåligt sätt att tillaga mat på eller att köttet skulle vara av sämre kvalitet. Olika styckdelar har olika egenskaper och vissa delar måste helt enkelt kokas länge för att kunna användas. Djur består inte enbart av de finaste bitarna.
Fast poängen var att har man köpt kött så vill man säkert bestämma själv hur och när man vill använda det, att tvinga någon att göra gryta på flera kilo kött för att man förstört det för han/hon är oacceptabelt.
 
  • Gilla
jleol
  • Laddar…
Frågan är ju varför man skulle behöva göra grytor av allt kött. Blir det bättre då än om man steker det som vanligt? är locket stängt på en frys och även om man tycker 10 dagar är mycket så lär det nog vara fullt användbart om man fryser det igen.
För några år sen när de värsta stormarna härjade var vi utan ström i två veckor typ. Har inget minne av att vi slängde nåt i frysarna överhuvudtaget.
 
  • Gilla
toyboy
  • Laddar…
Om jag hade varor för tiotusen i frysen så skulle jag ha ett larm som varnade om temperaturen ökade.
 
A Adam F skrev:
Om jag hade varor för tiotusen i frysen så skulle jag ha ett larm som varnade om temperaturen ökade.
Och det har vad för relevans här?
 
S SueCia skrev:
Jag kan vara aningen biased eftersom jag själv avskyr grytor och ser det som att förstöra mat.

Men det ändrar inte min poäng, jag skulle inte godta ett så idiotdumt förslag som att ”du kan minsann göra grytbitar av det” då jag inte vill ha några grytbitar.
Min poäng var att maten inte var förstörd, var den perfekt skick nej absolut inte men var den förstörd ? Troligtvis inte. Men om man nu i stort sett ska kalla nån för idiot så kanske man ska läsa inlägget en gång till där jag skriver att det är tveksamt om hantverkaren är ersättningsskyldig då det är kundens ansvar att tillse sin egen frys. Är maten förstörd rent tekniskt svar nej.
Sen att hantverkaren moraliskt sett är skyldig och borde ersätta kunden är en annan sak.
 
fia_mstd fia_mstd skrev:
Och det har vad för relevans här?
Att om har så mycket pengar i mat så kanske man har en skyldighet att ha koll på det
 
Hur blev det med ersättningen?
 
  • Gilla
Centermonterad_tumme och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.