19 320 läst · 28 svar
19k läst
28 svar
Handla verktyg billigt från Tyskland och Storbritannien
PostNords fel alltså?! Köp något från USA. Då snackar vi avgifter. Då är det inte PostNord.Ola C skrev:
Det ironiska är att det är just precis det de är. De har ju genom att strunta i sina lagstadgade skyldigheter orsakat staten miljardförluster i uteblivna moms- och tullintäkter och dessutom har de på det sättet snedvridit konkurrensen. Egentligen skamligt att ett statligt bolag struntar i gällande lagar och regler på ett så flagrant sätt.Ola C skrev:
Ja när man ser det från den synvinkeln.C cpalm skrev:Det ironiska är att det är just precis det de är. De har ju genom att strunta i sina lagstadgade skyldigheter orsakat staten miljardförluster i uteblivna moms- och tullintäkter och dessutom har de på det sättet snedvridit konkurrensen. Egentligen skamligt att ett statligt bolag struntar i gällande lagar och regler på ett så flagrant sätt.
Ytterligare ett tips, som kanske rent av skulle kunna redigeras in i artikeln:
Många sajter och betalningstjänster omvandlar automatiskt beloppen till SEK. Det blir i stort sett alltid dyrare än att betala i lokal valuta och låta den egna banken/kortutgivaren göra valutaomvandlingen. Senast jag köpte på Axminster hade de klyddat till det ordentligt, och jag lyckdes inte reda ut hur man skulle betala i GBP.
Många sajter och betalningstjänster omvandlar automatiskt beloppen till SEK. Det blir i stort sett alltid dyrare än att betala i lokal valuta och låta den egna banken/kortutgivaren göra valutaomvandlingen. Senast jag köpte på Axminster hade de klyddat till det ordentligt, och jag lyckdes inte reda ut hur man skulle betala i GBP.
Fast Postnord fallerar även om det inte är de som drivit genom avgiften. Jag, mitt företag, och även vänner till mig så det verkar väldigt vanligt, har exempelvis haft flera paket som Postnord har fotograferat och sen skickat bilden med krav på avgift. Efter avgiften är betald kommer det inget paket.C cpalm skrev:
Postnord friskriver sig själva helt och hållet, trots att det bevisligen är de som slarvat bort paketen.
Det går heller inte att få tillbaks avgiften, något jag en gång försökte i vredesmod över deras inkompetens.
För att avrunda mitt inlägg så kan jag även tala om att de inte ens lyckas leverera paket från svenska företag. Vid utkörning dumpar de helt sonika paketen på närmsta terminal eller utlämningsställe och ljuger om att det inte var någon som kunde ta emot.
Postnord är sämsta speditören jag nånsin haft att göra med! Undviker dem i största möjliga mån.
Medlem
· Västerbotten
· 887 inlägg
Försökte precis beställa Festool ifrån Axminster och fick detta som svar: "
Thank you for your recent enquiry
Regretfully due to contractual agreements we are unable to ship Festool items outside of the UK. I would recommend contacting Festool to find your nearest stockist in Sweden.
Please accept my apologies for any inconvenience caused"
Så det verkar vara kört att handla Festool utomlands?
Thank you for your recent enquiry
Regretfully due to contractual agreements we are unable to ship Festool items outside of the UK. I would recommend contacting Festool to find your nearest stockist in Sweden.
Please accept my apologies for any inconvenience caused"
Så det verkar vara kört att handla Festool utomlands?
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 826 inlägg
Undrar hur det lirar med EU lag? Får Festool begränsa försäljningen så?
Betalade just efter ha fått en propå från postnord att betala moms. Får se om det kommer något paket då?!?J johan_p skrev:Fast Postnord fallerar även om det inte är de som drivit genom avgiften. Jag, mitt företag, och även vänner till mig så det verkar väldigt vanligt, har exempelvis haft flera paket som Postnord har fotograferat och sen skickat bilden med krav på avgift. Efter avgiften är betald kommer det inget paket.
Postnord friskriver sig själva helt och hållet, trots att det bevisligen är de som slarvat bort paketen.
Det går heller inte att få tillbaks avgiften, något jag en gång försökte i vredesmod över deras inkompetens.
För att avrunda mitt inlägg så kan jag även tala om att de inte ens lyckas leverera paket från svenska företag. Vid utkörning dumpar de helt sonika paketen på närmsta terminal eller utlämningsställe och ljuger om att det inte var någon som kunde ta emot.
Postnord är sämsta speditören jag nånsin haft att göra med! Undviker dem i största möjliga mån.
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Är det någon som kan redogöra hur det fungerar med modellbeteckningar.
Jag har hittat Makita multifräs via Passiontec uk. 201£. Modellbeteckning DRT50zjx2 (exklusive batteri)
Vad bilder kan visa så fins samma maskin på verktygsvaruhuset för 3690kr (inklusive batteri)
Modellbeteckning DRT50zjx5
Är det någon som kan klargöra vad skillnaden är, vad gör siffran i slutet av modellbeteckningen?
Har även hittat samma maskin på andra sidor men då heter den bara DRT50z men Då verkar alla tillbehör saknas.
Blir inte klok på detta.
Jag har hittat Makita multifräs via Passiontec uk. 201£. Modellbeteckning DRT50zjx2 (exklusive batteri)
Vad bilder kan visa så fins samma maskin på verktygsvaruhuset för 3690kr (inklusive batteri)
Är det någon som kan klargöra vad skillnaden är, vad gör siffran i slutet av modellbeteckningen?
Har även hittat samma maskin på andra sidor men då heter den bara DRT50z men Då verkar alla tillbehör saknas.
Blir inte klok på detta.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Siffran brukar ange hur mycket tillbehör som kommer med i kittet.Heij83 skrev:Är det någon som kan redogöra hur det fungerar med modellbeteckningar.
Blir inte klok på detta.
Liknande trådar
-
Dags att handla lite verktyg
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Billigt verktygslåda insats DIY
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Var handlar man billigt trädgårdsmaterial - stenar, trappor, staket m.m? POLEN!?
Trädgård allmänt -
Bocka 22mm hårt kopparrör - billigt bockverktyg sökes
Vatten & Avlopp -
Vilket bra billigt multiverktyg? (Då min gop 300 pajat)
Verktyg, Maskiner & Fordon