2 052 läst · 23 svar
2k läst
23 svar
Handduschhållare har delat sig
Du lossar ingenting från blandaren. Kolla på ersättaren från Biltema. Lossa hållaren från röret genom att skruva loss den. Vet inte om Biltemas kommer med instruktion, men det brukar vara enkelt att lista ut hur man lossar...Roland48 skrev:
Finns det en logga på blandaren eller handtaget? Då blir det lättare att hitta monteringsanvisningen och göra det omvända. Även för att söka och se ifall det finns originaldelar om det var av intresse.
Men för att få bort takduschstången som fästet sitter på tror jag det räcker att lossa det översta väggfästet och skruva lös stången i 2 delar och trä av del trasiga delen.
Men för att få bort takduschstången som fästet sitter på tror jag det räcker att lossa det översta väggfästet och skruva lös stången i 2 delar och trä av del trasiga delen.
Eller nej, just det... Den delen har ju lossat... Hitta en tång eller något att ta tag i delen och lossa hållaren genom att snurra åt rätt håll. Som tidigare när du lossat för att justera upp/ner. Fast utan den nu trasiga delenS sjoelund skrev:
Jag sågade/bröt loss den trasiga delen. Den från Biltema sätts över röret och spänns åt, så där behöver inget lossas...