Kan du inte trä bollen över grodan i bakgrunden? Den borde väl fylla ut håligheterna???

Nu är det en principsak att den där bollen blir lagad! Har du kastat den är det ett tragiskt slut på en spännande historia. Själv körde jag över en liknande häromdagen med åkgräsklipparen. Men det är inte samma sak!

Väcker liv i tråden. Ena dottern kickade bollen rakt in i min minsta skruvmejsel som stack upp i verktygslådan jag inte hunnit ställa undan. Hur fasen reparerar man en fotboll tänkte jag. Ingen har förklarat på internet.se heller. Såhär löste jag det efter några andra försök. Mellan de två lagren petar jag in slitstarkt material som låser fast sig när jag pumpar upp innerslangbollen.

• Reparerad fotboll med synlig lagning av slitstarkt material inuti ett hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tog 4 lager från slaktad trasig nylonväska.

• Närbild på en grön fotboll med en lagad del bestående av flera lager nylon från en trasig väska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett annat tips är annars att ta däcklagningsvätska, fungerar alldeles utmärkt, pumpa bollen lite mindre än normalt och studsa runt den så att vätskan fördelas i bollen.

• Gilla
gryden
  • Laddar…
Hade inget hemma och att köpa någon lagningsvätska eller lim som kostar lika mycket som en ny boll var uteslutet

N NoOne2k skrev:
Ett annat tips är annars att ta däcklagningsvätska, fungerar alldeles utmärkt, pumpa bollen lite mindre än normalt och studsa runt den så att vätskan fördelas i bollen.
Hur får du in vätskan i bollen? Kanyl?

gryden gryden skrev:
Hur får du in vätskan i bollen? Kanyl?
Går alldeles utmärkt med en vanlig nål till bollpump. Finns övergång att köpa på biltema och adapter till bilventil finns där med :)

• Gilla
gryden
  • Laddar…
  • Gilla
gryden
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Den i kombination med dessa gör susen:
[länk]
[länk]
Grymt, detta ska inhandlas och testas. Jag har taggbuskar i min trädgård vilket göra att barnen förbrukar typ 5-6 bollar på en sommar. Stort tack för hjälpen.

gryden gryden skrev:
Grymt, detta ska inhandlas och testas. Jag har taggbuskar i min trädgård vilket göra att barnen förbrukar typ 5-6 bollar på en sommar. Stort tack för hjälpen.
En liten men viktig detalj är att inte pumpa dem lika hårt som vanligt, de blir lite tyngre och lite stummare med skummet inuti.

• Gilla
gryden
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
En liten men viktig detalj är att inte pumpa dem lika hårt som vanligt, de blir lite tyngre och lite stummare med skummet inuti.
Uppföljning. Jag har nu provat att laga nio bollar, sju av dessa lyckades. Stor succé med andra ord. Jag använde Bilfix och en nål för bollpump från Biltema, det var allt som behövdes.

Tack för all hjälp.

Redigerat:
  • Gilla
grebdnas och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.