R Rolle85 skrev:
Har slÀppt pÄ nÄgra stÀllen.
Okej, tack för svar đŸ‘đŸŒ
 
Epoxyn eller bottenfÀrgen?

KÀnns ju vettigare att mÄla direkt med bara epoxy
 
N
R Rolle85 skrev:
En slutrecension.
Att enbart anvÀnda 1k fÀrgen skulle fungera men jag mÀrkte ganska fort att nÀr jag drog nÄgot pÄ golvet blev de mÀrken. DÀrav epoxyn som Àr vÀldigt slitstark.
FÀrgen torkar inom en timma men epoxyn tar i princip 2 dagar (beroende pÄ hur varmt man har det i garaget). Jag hade nog bara 14 grader.
Det gick Àven att förvara fÀrdigblandad epoxy en natt i kylen utan att den stelnade.
Lycka till
Du skrev i nÄgot inlÀgg att epoxyn var "luktfri" - JA, just dÀrför som den Àr sÄ farlig. Hoppas verkligen att du anvÀnde gasmask. Epoxyn Àr förrÀdisk och man ska ha stor respekt för hÀlsoeffekterna.
14 grader Àr pÄ grÀnsen till den temperatur som behövs för att fÄ en fullstÀndig genomhÀrdning. Har man för kallt avstannar hÀrdprocessen.
Att stÀlla fÀrdigblandad epoxy i kylskÄpet över natten lÄter helt bananas, dels förgiftar du dig sjÀlv om du Àven förvarar mat dÀr, dels förstör du hÀrdprocessen och fÄr en oanvÀndbar blandning.
 
N Namnet skrev:
Du skrev i nÄgot inlÀgg att epoxyn var "luktfri" - JA, just dÀrför som den Àr sÄ farlig. Hoppas verkligen att du anvÀnde gasmask. Epoxyn Àr förrÀdisk och man ska ha stor respekt för hÀlsoeffekterna.
14 grader Àr pÄ grÀnsen till den temperatur som behövs för att fÄ en fullstÀndig genomhÀrdning. Har man för kallt avstannar hÀrdprocessen.
Att stÀlla fÀrdigblandad epoxy i kylskÄpet över natten lÄter helt bananas, dels förgiftar du dig sjÀlv om du Àven förvarar mat dÀr, dels förstör du hÀrdprocessen och fÄr en oanvÀndbar blandning.
Denna var vattenbaserad.
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.