11 675 läst · 31 svar
12k läst
31 svar
Hästgård vid Hallandsås med havsblänk
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Det är en skalamodell av vår Wasa 30, som jag/vi byggde 1980.T Thullen skrev:
Konstruktör: Leif Ängermark.
Vår båt, Maja Gräddnos, var 11 m lång, 2,2 m bred och hade 1,8 m djupgående.
Modellen, Lillmaja, är i skala 0,15 och alltså 1,65 m lång.
Fullt radiostyrd, dvs skotning och roder.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Har eget brun, inget avlopp som kostar nå. Tortoalett. Ingen sopavgift. En hög elräkning på ca 2500 kr/år, tidigare låg den på 1500 kr/år och kommer att bli det igen om 1 år när jag kan elda igen. Försäkring har jag inte haft förs nu senaste månaderna.KnockOnWood skrev:
(har ved för 10år framåt som jag fick tag i för 4000kr)
Ved 400kr
El 1500kr
Försäkring 3000kr
4900kr (det blir dubbelt upp nu)
Trevligt ställe! Placeringen av husen är faktist nästan som jag har tänkt mig i mitt framtida boende. Just detta med 3 delar som skapar en känsla av gårdsplan med lä.
Härlig resa du har gjort. Hur är känslorna nu när du lämnar denna typ av boende? Själv är man lite hustomte som alltid har något att pilla med och lägenhet har man liksom ”been there done that” så det känns avlägset. Men det kanske hinner ändra sig då jag är en generation efter.
Härlig resa du har gjort. Hur är känslorna nu när du lämnar denna typ av boende? Själv är man lite hustomte som alltid har något att pilla med och lägenhet har man liksom ”been there done that” så det känns avlägset. Men det kanske hinner ändra sig då jag är en generation efter.
Hallandsåsen är ett väldigt fint område. Lite fel del av landet för mig men väldigt naturskönt
Borde bara bygga lite fler naturliga hinder så de slipper skåningar och göteborgare
Det är så här man ska bo när man bor på landet. Med fin egen tomt och känslan av naturen.
Inte som det där andra huset med 600 kvm grusplan som enda tomt (Och Di Leva som husspöke)
Borde bara bygga lite fler naturliga hinder så de slipper skåningar och göteborgare
Det är så här man ska bo när man bor på landet. Med fin egen tomt och känslan av naturen.
Inte som det där andra huset med 600 kvm grusplan som enda tomt (Och Di Leva som husspöke)
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 286 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 286 inlägg
KnockOnWood skrev:
Skulle nog gärna bygga ut den ytterligare .KnockOnWood skrev:
En av mina voljärer ser ut så här i dagsläget och skulle vilja göra den större också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ev. blir det lilla garaget bredvid en inomhusdel för papegojorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/Patrik
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Tja, det är ju lite kluvet.M Markarbetaren skrev:
Detta är det första huset/gården som vi skapat själva, fast med goda hantverkare och arkitekt till hjälp förstås.
Så vi kommer väl att längta tillbaka vackra dagar när solen skiner, en ljum vind krusar det lilla hår jag har kvar, och Laholmsbukten blänker vackert i sydväst.
Men samtidigt vet vi väl alla att livet har olika skeden.
Så vi ser också fram emot att få lämna detta vidare till en yngre generation, förhoppningsvis med barn som längtar efter "ponnisar", och där föräldrarna kan ta vid och förbättra och fullkomna det vi har påbörjat.
Och själva glida in i en mer vilsam ålderdom.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Uppdatering:
Efter 7 dagar på Hemnet har annonsen besökts drygt 12000 gånger.
Mäklaren har visat kåken/gården 21 gånger.
Och nu öppnar han för budgivning
Efter 7 dagar på Hemnet har annonsen besökts drygt 12000 gånger.
Mäklaren har visat kåken/gården 21 gånger.
Och nu öppnar han för budgivning
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Tack!X xLnT skrev:
Nu är den resan slut, det har varit några spännande dagar
I eftermiddags var vi hos mäklaren och skrev kontrakt tillsammans med den köpande familjen.
Man, hustru och tonårsdotter med egen häst (hästen var ej med på mötet).
Så nu kommer "hönshuset" att förvandlas till det stall som det var menat att bli