263 127 läst · 133 svar
263k läst
133 svar
Här hittar du bilder på kök
Så här blev vårt kök .
Lite bilder på köket, 5 år gammalt nu.
Högtryckslaminat och valnöt. Rostfri diskbänk, bänkskiva i granit.
Högtryckslaminat och valnöt. Rostfri diskbänk, bänkskiva i granit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tackar, vi satte den på 650 mm som egentligen var rekommenderat för gasspis, 550 mm var rekommenderat för induktionshäll men vi upplevde det som för lågt men har inte upplevt något negativt utan det funkar jättebra.Johnson skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 78 inlägg
Så här blev vårt kök i vår bostadsrätt. Luckan är arkitekt vit från Marbodal. Smalt parallellkök så lite begränsande vad man kan göra.
Hade inte tänkt lägga upp några bilder på köket som vi levt med snart ett år. Resan att rita och bygga ett eget hus efter egna idéer är lång. Att vi gjorde såpass mycket själva som ytskikt, listverk och hela köket bidrar ju dessutom till att huset känns så mycket vårt. Närapå allt man tar på och ser på har jag eller min fru gjort sista handpåläggning på. Men då det blev väldigt bra med många egna lösningar och efter att jag fått önskemål om bilder så kommer några inspiratonsbilder här.
Delar av köksskissen
Konceptbil
Här är stommarna, innan dom blev tillverkade
Hörnavslutet. En helt egen idé som följer linjen med Våran snevägg till apparatrummet
Här har stommarna kommit på plats.
Vart en väldigt sen kväll när ledbelysningen skulle in...
Och här är det klart.
Logga in
Skapa konto
Delar av köksskissen
Logga in
Skapa konto
Konceptbil
Logga in
Skapa konto
Här är stommarna, innan dom blev tillverkade
Logga in
Skapa konto
Hörnavslutet. En helt egen idé som följer linjen med Våran snevägg till apparatrummet
Logga in
Skapa konto
Här har stommarna kommit på plats.
Logga in
Skapa konto
Vart en väldigt sen kväll när ledbelysningen skulle in...
Och här är det klart.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Lite av våran köks renovering från i våras
Gamla köket var helt ok men vi har hela tiden saknat arbetsyta.
Förra ägarna av huset som gjorde om köket gjorde det enkelt och strunta i att byta det gamla fönstret som var en del i vägen.
Resultatet blev bättre än väntat.
Stommar och luckor Ikea sen hottat upp med lite finare stenskiva
Gamla köket var helt ok men vi har hela tiden saknat arbetsyta.
Förra ägarna av huset som gjorde om köket gjorde det enkelt och strunta i att byta det gamla fönstret som var en del i vägen.
Resultatet blev bättre än väntat.
Stommar och luckor Ikea sen hottat upp med lite finare stenskiva
Medlem
· västra götaland
· 387 inlägg
Mitt HTH-kök:
Det är ek, klickgolv. Det har blivit några hack i golvet och lagret med riktigt trä ser inte så tjockt ut. Jag tycker övriga golv i huset åldrats bättre men där är det lönn och ask som ju är hårdare. Även andra fabrikat där. Minns inte vad det är i köket.A Anders_70 skrev:
Ta något slitstarkt i köket få det slits mer än i tex sovrum.
Tack! Det blir faktiskt ekparkett i lägenheten, då det är så befintligt, men det var en klok tanke om slitstyrka ändå. Jag frågade mest eftersom det finns en åldrad åsikt att inte blanda träslag, men också en att just varma träslag som ek och valnöt faktiskt går bra ihop. Och i ert fall tycker jag det ser riktigt bra ut! Funderar själv på samma kombination.P Pin skrev:Det är ek, klickgolv. Det har blivit några hack i golvet och lagret med riktigt trä ser inte så tjockt ut. Jag tycker övriga golv i huset åldrats bättre men där är det lönn och ask som ju är hårdare. Även andra fabrikat där. Minns inte vad det är i köket.
Ta något slitstarkt i köket få det slits mer än i tex sovrum.
Det blir nog fint. Ta ekgolv av hög kvalitet så kommer det att hålla.A Anders_70 skrev:Tack! Det blir faktiskt ekparkett i lägenheten, då det är så befintligt, men det var en klok tanke om slitstyrka ändå. Jag frågade mest eftersom det finns en åldrad åsikt att inte blanda träslag, men också en att just varma träslag som ek och valnöt faktiskt går bra ihop. Och i ert fall tycker jag det ser riktigt bra ut! Funderar själv på samma kombination.