Rent spontant, nej. Båda är bra kvalitets fabrikat och är la mer eller mindre likvärdiga. Kanske skiljer liiite i design men det är såpass lite att man inte tänker på det.

Dock så är jag mer för Lindab.. sen är ju det Skånskt dessutom :geek:

• Gilla
Intresserad01 och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Säger varken bu eller bä egentligen, men om de nu har 15 års färggaranti och 30 års "mot rostangreppsgaranti" kan de ju inte vara hur mycket skräp som helst (om det nu är det, så verkar de ju ta ansvar för det inom garantins tider).. ?
Börja läsa igenom garanti avtalet så förstår du att du inte kommer få ut något, är extremt svårt hos alla leverantörer å få på garanti.
Sen är renti extremt svag då den inte hart några vanliga krok.

Rekomenderar Plannja.
Där läcker det inte u skarvarna

Jag tycker Planjas rännskarvar är ganska lika Lindabs.
På vilket sätt är dom bättre?

• Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Mina fem öre i frågan är att Lindab är bättre än Planja. Orsaken är denna:

En Planja-skarv är en engångsskarv. Den monteras genom att man böjer plåten den är gjord av. Behöver man av någon anledning lossa rännorna (när man lägger om taket t ex) så bör man köpa nya skarvar.
https://www.woody.se/plannja-rannskarv-125-pl80-klarvit

Lindab-skarvarna har en trådbygel som fungerar lite som ett dubbelgångjärn. De går att ta loss och återmontera eller justera hur många gånger som helst. Lite svårt att se på reklambilden men ser ni en i verkligheten så förstår ni vad jag menar.
https://www.velltra.se/produkt/rannskarv-125mm-svart-rsk-lindab/

Planjas rännor är det inget fel på. Planjas krokar gillar jag bättre än Lindab. Eftersom alla tillverkare har samma mått på rännorna går det bra att handla de beslag man gillar bäst från olika fabrikat.

HPD är det bästa märket :D.

Mvh Findus

Om du inte vill göra det själv så tycker jag du borde kontakta en lokal plåtslagare och köpa allt genom dom. Då borde det inte bli några problem med garantier.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.