Gammelnörden
R RapidSledge skrev:
Mina koltrastar älskar bären och hoppar omkring i buskarna utan problem.
Jag kör lite häcksax på buskarna inbland och räfsar ihop skräpet.
Så vad är problemet?
Inget för min del, jag använder bären i sylt. Jag tyckte det var lite roligt att skämta lite och anspela på TS "namn" Sir James och hans beskrivning av förra årets bristfälliga skyddsutrustning som gav honom taggar i fötterna.
Jag ber om ursäkt ifall jag förargat någon...:oops:

R RapidSledge skrev:
"Syren, scilla, påsklilja och äkta kaprifol – värstingar i naturen när det gäller spridning och påverkan, enligt en ny lista från Artdatabanken. De förökar sig blixtsnabbt och riskerar att ta över annan växlighet. I framtiden kan försäljningen stoppas."
Kan du utveckla tack!

hsd
Äsch de är bara avundsjuka då de inte växer i norr ;)

R
hsd hsd skrev:
Äsch de är bara avundsjuka då de inte växer i norr ;)
Kanske skulle satsa på en häck med japanese knotweed.. ;)

Berberis har ett bäst-före-datum. Det datumet har sedan lång tid passerats.

R RapidSledge skrev:
[länk]
Tänkte knappast läsa en länk till någon "nyhet" från kuriren,
Jag bad dig utveckla om häcken från helvetet...:crysmile:

• Gilla
vcuclair
  • Laddar…
R
yonna yonna skrev:
Berberis har ett bäst-före-datum. Det datumet har sedan lång tid passerats.
Det går att kapa ner till 10-15 cm ovan backen nu på vårvintern. Nya rotskott kommer.

Jag hade samma skit på vår tomt, vi tog in en grävare och tog bort allt. Samtidigt byggde vi en mur och planterade thujor. Nu ser det betydligt mer städat ut.

R
Ungt barrträd i en trädgård med gräsmatta i bakgrunden och en röd byggnad delvis synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R RapidSledge skrev:
[bild]
Suck. Vänta bara tio år. Bor du kvar i huset/trädgården kommer du att ångra dig - när Brabanten verkligen sätter fart.

I've been there.

R
yonna yonna skrev:
Suck. Vänta bara tio år. Bor du kvar i huset/trädgården kommer du att ångra dig - när Brabanten verkligen sätter fart.

I've been there.
Det är inte min thuja...

Har berberis och salix brekkavier och syren som självsår sig.. resten frukträd och fruktbuskar.

Ha
Vi har både Berberis och björnbärssnår i samma häck till grannarnas förtret. :geek:
Elaka oss.:devilish:
/B

• Gilla
LingonJ
  • Laddar…
Jag skulle vilja ha berberis och brygga vin på bären. En tillsats av björnbär skulle säkert göra det ännu godare. Grannar brukar bli lugna och harmoniska av mina viner.

• Gilla
Alex Nonesson
  • Laddar…
C Cider skrev:
Jag skulle vilja ha berberis och brygga vin på bären. En tillsats av björnbär skulle säkert göra det ännu godare. Grannar brukar bli lugna och harmoniska av mina viner.
Du är välkommen och hämta 20 meter Berberis! :):

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.