Stå på dig, din sambo har fel. (Enligt mig alltså) Jag tycker inte heller ni ska kakla väggen till höger. Hade det varit mitt kök hade jag inte heller kaklat ovanför överskåpen. Men det är ju bara min smak. Tror inte det blir alls snyggt att ha kakel på bara en sida av fönstret så där.

En liten idé, kanske dum :-/: Skulle det vara möjligt att göra klart köket och kakla det andra och sen bestämma er? Men det kanske inte går rent praktiskt?

Mayia skrev:
Stå på dig, din sambo har fel. (Enligt mig alltså) Jag tycker inte heller ni ska kakla väggen till höger.  Hade det varit mitt kök hade jag inte heller kaklat ovanför överskåpen. Men det är ju bara min smak. Tror inte det blir alls snyggt att ha kakel på bara en sida av fönstret så där.

En liten idé, kanske dum :-/: Skulle det vara möjligt att göra klart köket och kakla det andra och sen bestämma er? Men det kanske inte går rent praktiskt?
Det borde ju gå för man kaklar ju ändå en vägg i taget. Vi ska göra klart hela köket och sen bestämma kakel för vi kan inte riktigt bestämma färg. Då kan man ju kakla väggen där skåpen är fästa och se hur det ser ut. Antingen ser man om man kan lämna tebax kaklet om man inte använder det el så ser man så de har mer ifall man behöver lite till.

Inte kaklat :D

I vårt förra kök så var det kaklat ut på den väggen, fast inte hela vägen upp till tak.

Däremot satt kaklet hela vägen ut, kant i kant med underskåpen. I överkant på kaklet satt det en ganska bred trälist.

Jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara gjort annorlunda, så det såg inte konstigt ut... Dock om jag skulle gjort det själv tror jag inte att jag hade satt kakel på den väggen...

Här är en bild på ett annat kök där de gjort på det viset:

• untitled14.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
miaa1970: Lite dumt att jämföra med den bilden när köket är helt annorlunda upplagt!

miaa1970: Lite dumt att jämföra med den bilden när köket är helt annorlunda upplagt!

Eeeh, kanske är jag ännu mer korkad nu då - för jag fattar inte hur du menar... :-?

Den delen av köket som syns på bilden är ju i princip likadan som den bilden som Nallis visar, bara det att det är spegelvänt. Det är underskåp, överskåp och ett fönster... hur olika är det?

Vad är det du menar?

miaa1970 skrev:
I vårt förra kök så var det kaklat ut på den väggen, fast inte hela vägen upp till tak.

Däremot satt kaklet hela vägen ut, kant i kant med underskåpen. I överkant på kaklet satt det en ganska bred trälist.

Jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara gjort annorlunda, så det såg inte konstigt ut... Dock om jag skulle gjort det själv tror jag inte att jag hade satt kakel på den väggen...

Här är en bild på ett annat kök där de gjort på det viset:
jo så kunde ja kanske gått med på o kakla för så var det innan, men han vill isf ha hela vägen till tak och det måste ju bara vara fult.
Ingen som vet nån som har på sidan av väggskåp och ända upp till tak. Hade velat se bild.
Det blir stora kakelplattor gärna lite avlånga.

tank77 skrev:
Jag hade kaklat på hela väggen där jag har markerat:

[bild]
Jag har mitt kakel på samma ställe som på Tank77:s bild samt på väggarna till vänster och höger upp till taket.

jessica skrev:
Jag har mitt kakel på samma ställe som på Tank77:s bild  samt på väggarna till  vänster och höger upp till taket.
Vill du visa mig en bild på det, snälla?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.