Har också Samsung kylskåp som gurglar som era andras. Har skickat in ljudfil etc. men inte kommet framåt mot en lösning. Däremot så sa en servicekille på Samsung att kylen ska luta lite bakåt vilket jag avfärdade eftersom det då inte skulle passa in i den övriga köksinredningen. Kollade sedan på deras felsökningssidor och där står tydligt att kylen ska luta bakåt 10-15 grader. Frågade skriftligt om detta stämde och det gör det. Se bilden, hur tolkar ni det???
https://www.samsung.com/se/support/home-appliances/hur-du-gor-om-kylskapet-later/
Illustration av hur man justerar kylskåpets ben genom att använda en skruvmejsel för att luta kylen bakåt 10-15 grader.

Vet inte om det behöver tolkas:) tycks väldigt tydligt Men det är självklart inte så kul om den ska stå i eller vid någon form av skåp/vägg/yta. Vi returnerade vår Samsung då den gurglande och för då den visade sig kräva 5 cm på sidor. Den var således inte lämplig för vår planerade inbyggnad. Om den ska lutas hade det också vara en anledning att inte kunna behålla/välja Samsung.

Tvivlar att det ger gurglande ljudet men det är ju intressant om så är fallet. Samsung support borde då veta...

• Gilla
JonasBrot
  • Laddar…
B
@JonasBrot härligt att det står att kylskåpet ska stå plant i rubriken. Men i texten 10-15% lutning bakåt 😂

• Haha
  • Gilla
JonasBrot och 2 till
  • Laddar…
Faktum är att jag bad Samsungs servicekille att komma och kolla på vår kyl. (Skickade oxå ljudfil och dom svarade att det inte var onormalt men jag stod på mig). Dom klargjorde då att om servicekillen inte hittade något fel så skulle jag få betala för utryckningen (1500 kr) Antar att det är en taktik för att skrämma bort folk. Men jag tog den risken. Och servicemannen hittade felet! Det var ett evaporatorrör som låg emot chassit och skramlade. Han löste det med en bit skumgummi och ett buntband. Låter mycket mindre nu.

4774
Hållis 13 Hållis 13 skrev:
Har ett nytt kylskåp från Samsung av typen RR39M inhandlat och monterat av Mediamarkt. När kompressor och/eller fläkten går så finns där ett skumt gurglande läte som är väldigt störande. Perioden är 10 min på sedan 20 minuter av. Någon som vet om detta är normalt eller om jag skall reklamera ? Blir det bättre med tiden ? Hjälper det att låta kylen vila några timmar ? (Vill bara ha svar från folk med erfarenhet av just detta kylskåp eller snarlikt och av märket Samsung)
Vi har likadant och det låter som att det ska dö ungefär. Det formligen sjunger en dånande sång när kompressorn kör igång var 20e minut i ca 6 minuter. Fått höra av samsung att det beror på gasen men tror inte så mycket på det. Fungerar perfekt i övrigt.

4774 4774 skrev:
Vi har likadant och det låter som att det ska dö ungefär. Det formligen sjunger en dånande sång när kompressorn kör igång var 20e minut i ca 6 minuter. Fått höra av samsung att det beror på gasen men tror inte så mycket på det. Fungerar perfekt i övrigt.
man kan ju fundera över vad de menar med "gasen"
gurglet är ju vätskan!
men deras callcenter svarar ju även på kontaktannonser...

• Gilla
4774
  • Laddar…
4774
returen returen skrev:
man kan ju fundera över vad de menar med "gasen"
gurglet är ju vätskan!
men deras callcenter svarar ju även på kontaktannonser...
Precis och därför jag inte tror på det heller 😄. Men det lär inte bli Samsung när det blir dags att köpa nytt . Känns dock som både frysskåp och kylskåp kommer leva för evigt hahaha.
Har en samsungtv som fortfarande fungerar felfritt efter 14 år så även fast de dånar öronbedövande så är de rejält byggda för att hålla till skillnad mot annat som man vet kommer paja dagen efter garantitiden gått ut.

• Gilla
returen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.