Är det alldeles för fastbrända fläckar så går det alltid att få bort dom med en stor hammare.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Problemet är inte i kröken, utan här är det en kalkfläck som är flera mm tjock som sitter fast rakt fram på toaletten, det första man ser när man öppnar locket, där vattnet rinner ner. Vanliga kalkränder som rinner ner, är ju inte tjocka så de biter citronsyra och allt annat på, men den här tjocka kalkbiten är omöjlig att få bort. jag har dränkt toapapper med ättika och citronsyra, Coca cola, alkohol, div kalkmedel, kalkosan, wc anka, cillit bang mm. Försökt komma under med något vasst för att få bort den hårda biten men då repar jag istället emaljen runt om.
Så jag skulle verkligen behöva något som mosar sönder, spricker upp den här hårda kakan av kalk. Hammare känns ju inte så spännande att använda, ifall hela toaletten skulle gå sönder.
 
Testa Wetrok Calexan forte, ett medel som används av porfessionella städfirmor. Det kan vara svårt att få tag i för privatpersoner, eftersom det oftast endast säljs till företag. Kontakta isf en städfirma och hör om du kan köpa en flaska av dom. ;)
 
Ibland kan det vara helt omöjligt att med kemi få bort kalk. Du kan mekaniskt få bort det, använd en träbit och mejsal bort den med kortänden. Tar tid men det går.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.