R RoAd skrev:
Lite klent med information men jag tolkar det som att du vill att den ska följa guiden en bit innan den viker av? I.s.f. finns det inställningar för det. Du får helt enkelt ställa in att den följer guiden ut 100% av tiden och alltid minst så många meter som behövs för att missa altanen.

Sedan får du antagligen ställa ner tiden innan klipparen använder guiden för att gå hem till 0 för annars kommer klipparen att försöka gå direkt, fågelvägen, till laddaren om den är inom räckhåll radiomässigt.

Men om du installerar klipparen precis i altankanten borde du inte behöva tänka speciellt på detta. Klipparen kör alltid av själva laddplattan helt innan den svänger, och den linjerar upp sig rakt framför innan den kör på.

Om 220 har inställningen "Undvik kollisioner med klipparhuset" bör denna också aktiveras.

Så håller på att ställa in klipparen, har ändrat back sträcka till 150cm

start vinklar å det har jag inte rört står:
Startvinkel 1 90grader
Slutvinkel 1 270grader
Startvikel 2 90 grader
Slutvinkel 2 270grader
Proportion första 100%

sen står det följande:
Följa sling in och ut

går jag in här måste jag välja området 1,2,3 vad är det ? Anges i procent, går jag in på den så kan jag ändra:
Riktning: höger, vänster, guide
Sträcka M
Proportion 0%

Korridorerna bredd

• Display på en gräsklippare som visar inställningar för klippning, inklusive start- och slutvinkel samt backsträcka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på en gräsklippare som visar inställningar för område 1, riktning, sträcka 150cm och proportion 0%.
    Skapa konto
  • Närbild av en gräsklipparpanel som visar menyn 'Följ slinga ut' med val för 'Område 1' till 'Område 3' och justeringsalternativ.
    Skapa konto
  • Display på en robotgräsklippares kontrollpanel med menyn för att ställa in klipparen visad.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.