K krill7 skrev:
Märkligt, om det inte är så att det stannar kvar lite tryck i systemet även när man tagit bort flaskan.
Bra film! Min blinkar inte vitt heller för att indikera att flaskan saknas/ är tom. Men då ska jag ringa Grohe på måndag och hoppas på enkel lösning! Lite rädd att det är något i datorn som är trasigt då den inte ger felmeddelande eller någonting!
 
Nu har inte jag en Grohe utan kylskåp med kolsyra i, en Electrolux.
Jag byter flaskor både på okq8 och lokala Ica mm, men just aga flaskor så har de två olika huvuden, har ej sett någon annorlunda märkning på dom utan jag ser det först när plomberingen är bruten, den ena har en väldigt smal kant uppepå och den tätar inte för mej utan då läcker den, kan ju vara så att på den ena så går ventilen djupare, kanske det är det som gör att ni inte får ut någon kolsyra.
Två kolsyraflaskor med olika toppar på ett fönsterbräde, jämförs för att visa problem med tätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
O ollo skrev:
Nu har inte jag en Grohe utan kylskåp med kolsyra i, en Electrolux.
Jag byter flaskor både på okq8 och lokala Ica mm, men just aga flaskor så har de två olika huvuden, har ej sett någon annorlunda märkning på dom utan jag ser det först när plomberingen är bruten, den ena har en väldigt smal kant uppepå och den tätar inte för mej utan då läcker den, kan ju vara så att på den ena så går ventilen djupare, kanske det är det som gör att ni inte får ut någon kolsyra.
[bild]
Den högra av de två flaskorna har den mindre horisontella skruven. Den vänstra aningen grövre skruv. Det är ett smidigt sätt att se vilken som funkar/inte funkar i Blue Home. Den högra gör det. Inte den vänstra.
Skruven kan man ana konturen igenom den färgade krympplasten i butiken så man får rätt med sig hem.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
M MasMats skrev:
Den högra av de två flaskorna har den mindre horisontella skruven. Den vänstra aningen grövre skruv. Det är ett smidigt sätt att se vilken som funkar/inte funkar i Blue Home. Den högra gör det. Inte den vänstra.
Skruven kan man ana konturen igenom den färgade krympplasten i butiken så man får rätt med sig hem.
Va bra, jag har aldrig tänkt på de skruvarna på sidan
 
Simppaaa Simppaaa skrev:
Bra film! Min blinkar inte vitt heller för att indikera att flaskan saknas/ är tom. Men då ska jag ringa Grohe på måndag och hoppas på enkel lösning! Lite rädd att det är något i datorn som är trasigt då den inte ger felmeddelande eller någonting!
hur har det gått för dig?
 
Har pratat med Grohes support på nästan daglig basis och nu verkar vi komma framåt! Nu ska dom ha beställt en packning som verkar vara boven! Hoppas på att den kommer i veckan! snart så kan man kanske ta sig ett glas! Återkommer med recension!
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Då har nya packningen anlänt och kolsyra-patronen gängar in som den ska!

Monterade in ett helt nytt filter och tänkte att nu var jag i mål. Dock blir vattnet helt vitt när jag tar kallt vatten - är det så när man bytt filter? Eller måste man lufta enheten?

Bor i Stockholm och klurar på om det är vattenhårdheten som måste skjuteras? Någon som bor i Stockholm och kan dela med sig av inställning?

Snaaart kanske man kan få sig ett glas bubbelvatten...
 
  • Gilla
krill7
  • Laddar…
Har för mig att nya filtret ger vita färgen till en början. Jag har bara bytt en gång så minnet kan svikta.
Jag har aldrig luftat.
 
Simppaaa Simppaaa skrev:
Då har nya packningen anlänt och kolsyra-patronen gängar in som den ska!

Monterade in ett helt nytt filter och tänkte att nu var jag i mål. Dock blir vattnet helt vitt när jag tar kallt vatten - är det så när man bytt filter? Eller måste man lufta enheten?

Bor i Stockholm och klurar på om det är vattenhårdheten som måste skjuteras? Någon som bor i Stockholm och kan dela med sig av inställning?

Snaaart kanske man kan få sig ett glas bubbelvatten...
Under installationsprocessen var det en hel del även kring vattenhårdheten som man skulle justera in. Har du följt de instruktionerna? Inte helt intuitiva men ändå...

https://www.grohe.se/sv_se/grohe-blue-home-c-pip-startkit-31455DC0.html

Illustration som visar test för vattenhårdhet med teststicka och justering av värden i en annan enhet.
 
F
Hej! Har nu fått hem denna och satt in i ett 30-skåp från marbodal. Den låter en hel del, någon som lyckats ljudisolera den på ett bra sätt? Skåpsluckorna har inte dykt upp än så hoppas på att det kan bli lite tystare när de kommer.
 
Åsa Lund
Det kommer bli bättre med luckor på.
Visst låter den men inte så ofta och inte så länge i taget
 
  • Gilla
Fixedgear
  • Laddar…
Precis luckan kommer dämpa ner ljudet och om typ en månad så tänker ni inte på det alls.

Jag skruvade också upp temperaturen, det gjorde att den inte gick igång så ofta.
 
  • Gilla
Fixedgear
  • Laddar…
  • Gilla
Fixedgear
  • Laddar…
Klätt in mitt skåp i samma matta. Gör stor skillnad. Nu är vinkylen nästa ljudbov.
 
  • Gilla
Fixedgear
  • Laddar…
Någon som vet om Willys flaskor med en grön tejp fungerar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.