Här är den ursprungliga byggbeskrivningen som jag skrev 1999. Den finns utskickad i tusentals ex över hela landet. För de som behöver en beskrivning över hur man gör så finns här mycket information.
Jag kollade runt en hel del på nätet innan jag byggde mitt staket, och jag har medger gärna att jag hämtat inspiration bland annat från din hemsida. Jag hade dock inte sett hela beskrivningen som du länkade till nu. Den var intressant, och jag ser att jag har valt komponenter som är ganska lika dina. Dock har jag slarvat och använt sockerbitar i stället för att löda, vi får väl se om det håller. Finns dock bara två sådana skarvar utomhus, och de sitter lätt åtkomliga.pegee skrev:
Det jag reagerade på var att du har fått det att funka med förtent koppartråd. Jag läste om någon annan som provade med det mesta, men till slut var det var bara rostfri tråd som klarade sig från att korrodera sönder. Det skulle i och för sig kunna bero på om man kör AC eller DC, och vilken spänning man har.
Det är just förtennt koppartråd som är poängen. Den kan sitta ute hur länge som helst utan att förstöras av väder och vind. Dessutom är 1 mm förtennt koppartråd lätt att arbeta med, till skillnad från rostfritt eller vanlig järntråd.gbgustaf skrev:Det jag reagerade på var att du har fått det att funka med förtent koppartråd. Jag läste om någon annan som provade med det mesta, men till slut var det var bara rostfri tråd som klarade sig från att korrodera sönder. Det skulle i och för sig kunna bero på om man kör AC eller DC, och vilken spänning man har.
Skillnaden mellan AC och DC är att med likström får man korrosionsrisk på grejorna. Det får man inte med växelström.