Jag är ledsen, jag kan inte annat än skratta :seenoevil: trots att de tydligen ser allvarligt på det hela.

Kan inte annat råda dem än till både parterapi och egen personlig terapi (y)

Problemes grund har absolut inget med grannsämja att göra, bara dåligt självförtroende/självkänsla och dåligt förhållande (svartsjuka) hos minst ett av paren - den grannen.. vars sambo fick en kram, som sedan lät det eskalera ist för att ta upp problemet.. (hos en granne man haft i xx år :oops:) behöver extra stöd i livet..

Jisses.

Vuxna människor :seenoevil:

• Gilla
Alti och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
Karlia Karlia skrev:
Trist när vuxna människor driver en tvist för långt.
Va, vuxna ... var då? ...:thinking:

13th Marine 13th Marine skrev:
Själv undrar jag mest vad denna sensationsjournalistik över huvud taget har på byggahus att göra...
Nä, men lite kul ändå att läsa tycker jag (samt förstås ett stort mått tragik också), var skulle jag annars fått höra om denna incident ... :cool:

• Gilla
torparavgrund och 1 till
  • Laddar…
Konstigt att inte polisen la ner det.Det brukar
dom göra.Vet av erfarenhet.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Nä, men lite kul ändå att läsa tycker jag (samt förstås ett stort mått tragik också), var skulle jag annars fått höra om denna incident ... :cool:
Passade ämne för humorhörnan kanske? :thinking:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
GreenYoda
M Manhunter skrev:
Konstigt att inte polisen la ner det.Det brukar
dom göra.Vet av erfarenhet.
Har du mkt erfarenhet av rumpvisande för grannar? :thinking:

• Haha
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Nej andra saker.Typ hemfridsbrott.

anthill anthill skrev:
Faktum att åtskilda tusen skattekronor går till sånt här är tragiskt.
Tragisk ? Det är detta skatten är till för.

• Gilla
TreeView
  • Laddar…
T twoody skrev:
Tragisk ? Det är detta skatten är till för.
Och om vi skall vara seriösa för ett ögonblick så är det en liten utgiftspost sett till helheten.

Polisen kostade 2019 2,8% av hela statsbudgeten. Så bara tre statliga skattekronor av hundra gick till polisen i det hela taget. Hela rättsväsendet kostade drygt 5%.

Om man är orolig för slöseri så finns det alltså andra utgiftsposter som det är rimligare att titta på först. (Utan att för den sakens skull säga att det är OK att slarva bara verksamheten är liten nog.)

Allt enligt ekonomifakta.

• Gilla
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Själv undrar jag mest vad denna sensationsjournalistik över huvud taget har på byggahus att göra...
Ändå tangentiellt värdefullt, jag vill på allvar veta hur rätten resonerar kring detta med kameran. Låter helt sjukt att man kunnat gå till rätten med att man filmat sin grannes nakna kropp och får det till att DE gör något olagligt. Domslutet säger en del om hur Lagen ser på vilken rätt till privatliv vi har i våra egna hem. (Mordhot är ju en betydligt enklare fråga).

Men skit i juridiken, bara underhållningsvärdet är ju fantastiskt! Den här berättelsen hade allt, men bjuder samtidigt in till så mycket spekulation! Vad var det med den här kramen? Svartsjukedrama? Eller... bögnojja?! Det faktum att de varit grannar i 30-40 år och detta kommer nu, att någon i vredesmod hänger fram sin skrynkliga gubbröv, den hjärnblödningsinducerande särskrivningen, allt! Fick veckans största garv av att läsa det här.

• Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.