5 332 läst · 23 svar
5k läst
23 svar
Grannfejd: Man i Lund dömd för att ha visat rumpan för grannen
Jag är ledsen, jag kan inte annat än skratta trots att de tydligen ser allvarligt på det hela.
Kan inte annat råda dem än till både parterapi och egen personlig terapi
Problemes grund har absolut inget med grannsämja att göra, bara dåligt självförtroende/självkänsla och dåligt förhållande (svartsjuka) hos minst ett av paren - den grannen.. vars sambo fick en kram, som sedan lät det eskalera ist för att ta upp problemet.. (hos en granne man haft i xx år ) behöver extra stöd i livet..
Jisses.
Vuxna människor
Kan inte annat råda dem än till både parterapi och egen personlig terapi
Problemes grund har absolut inget med grannsämja att göra, bara dåligt självförtroende/självkänsla och dåligt förhållande (svartsjuka) hos minst ett av paren - den grannen.. vars sambo fick en kram, som sedan lät det eskalera ist för att ta upp problemet.. (hos en granne man haft i xx år ) behöver extra stöd i livet..
Jisses.
Vuxna människor
Va, vuxna ... var då? ...Karlia skrev:
Nä, men lite kul ändå att läsa tycker jag (samt förstås ett stort mått tragik också), var skulle jag annars fått höra om denna incident ...13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 192 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 937 inlägg
Och om vi skall vara seriösa för ett ögonblick så är det en liten utgiftspost sett till helheten.T twoody skrev:
Polisen kostade 2019 2,8% av hela statsbudgeten. Så bara tre statliga skattekronor av hundra gick till polisen i det hela taget. Hela rättsväsendet kostade drygt 5%.
Om man är orolig för slöseri så finns det alltså andra utgiftsposter som det är rimligare att titta på först. (Utan att för den sakens skull säga att det är OK att slarva bara verksamheten är liten nog.)
Allt enligt ekonomifakta.
Ändå tangentiellt värdefullt, jag vill på allvar veta hur rätten resonerar kring detta med kameran. Låter helt sjukt att man kunnat gå till rätten med att man filmat sin grannes nakna kropp och får det till att DE gör något olagligt. Domslutet säger en del om hur Lagen ser på vilken rätt till privatliv vi har i våra egna hem. (Mordhot är ju en betydligt enklare fråga).13th Marine skrev:
Men skit i juridiken, bara underhållningsvärdet är ju fantastiskt! Den här berättelsen hade allt, men bjuder samtidigt in till så mycket spekulation! Vad var det med den här kramen? Svartsjukedrama? Eller... bögnojja?! Det faktum att de varit grannar i 30-40 år och detta kommer nu, att någon i vredesmod hänger fram sin skrynkliga gubbröv, den hjärnblödningsinducerande särskrivningen, allt! Fick veckans största garv av att läsa det här.
Liknande trådar
-
Klassisk luft luft vs annorlunda (?) frånluftsvärmepump
Värmepumpar -
Dömd för att ha sålt filmer via piratabonnemang
Artikelkommentarer -
matjord och schaktmassor bortskänkes Lund
Säljes, Uthyres & Skänkes -
En annorlunda dränering
Grund & Markarbeten -
En kanske annorlunda fråga om betong
Trädgård allmänt