H
M MiWass skrev:
Själva husbygget är inte påbörjat,men allt markarbete. Där är det flera nivåer som är ändrade, mer än 0,5 meter

Det som jag fick från kommunen var just "Grannhörande" inför bygglov.
Enda jag la som anmärkning, då detaljplanen för deras hus är rakt på berget - ett djup under ytan på max 1 meter (där jag borrade vatten, var det ca 1,5 meter till berg och det är riktigt nära grannens (nu bygget) tomt, där jag la invändningen mot att om de måste spränga, att beakta mitt vattenborrhål och ev. sättningar det kan medföra i plattan på mark för mitt garage.
Men, grannhörandet skall vara inne imorgon 4/11 - men som det verkar så är det ju skit i samma, då de redan gjort färdigt markarbetet; både grund för hus och garage, samt att de ändrat flera höjder.. sen kommer väl betongen för plattan under nästa vecka....
skumt då jag fick invänta grannhörandet och beslutet i två månader innan jag fick sätta grävmaskinen i marken för mitt bygge.
Spränger de och ditt hus är närmare än 100 m, är det Berg 50 m så måste de inspektera ditt hus före och även sätta upp mätare för att mäta vibrationerna från sprängningar.

H HEM2121 skrev:
Spränger de och ditt hus är närmare än 100 m, är det Berg 50 m så måste de inspektera ditt hus före och även sätta upp mätare för att mäta vibrationerna från sprängningar.
Diskussionen är tre år gammal.

H
I INTP skrev:
Diskussionen är tre år gammal.
Härligt när gamla trådar blir som nya.😂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.