54 139 läst · 96 svar
54k läst
96 svar
Grannen sänkte tomten. Det blåser som sjutton
Det kanske är Stefan Löfven som bygger där. Han har ju tillgång till statskassan. Inte undra på att pensionärerna bara fick 5-10 sek i höjning och allt annat som är på fallrepet här i landet.Rkarlsson skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Man äger bara sin tomt, och det drabbar inte TS ekonomiskt. Grannen har bygglov för sina markarbeten och att ta ned växligthet på sin egen tomt är självklart OK.Maskintok skrev:
Jag har svårt att se att det helt plötsligt skulle bli så blåsigt på TS norrsida att han inte kan bo kvar.
Kan ju inte vara grannens ansvar att ha växligthet som ger vindskydd åt TS.
Sen är ju inte nordlig vind det vanligaste heller. Vem ska skydda TS i andra vindrinktningar?
Men jag skulle också vilja se bilder på grannens bygge
Skaffa en Sydväst och knyt fast snöret under hakan ordentligt.S spaxx skrev:Vi bor lite på en höjd. Grannen sänkte sin tomt med 6m och vi kunde inte yttra oss enligt bygglovet kommunen gav.
Nu har vi 40m tomtlinje med fri utsikt mot norr och grannen har byggt hus nedanför. Det tar dock inte bort någon vind. Det stormar nästan över vår tomt nu. Allt blåser sönder, träd och planteringar. Kallt och eländigt.
Tidigare fanns där en kulle i samma nivå som oss med höga buskar upp mot 2m och några högre träd.
Det är minst sagt illa. Skulle vi sätta en häck så är den sönderblåst efter en helg.
Hur skulle ni gjort i detta läge?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte mer på att schakta ner markenA Autodidak1 skrev:Mn äger bara sin tomt, och det drabbar inte TS ekonomiskt. Grannen har bygglov för sina markarbeten och att ta ned växligthet på sin egen tomt är självklart OK.
Jag har svårt att se att det helt plötsligt skulle bli så blåsigt på TS norrsida att han inte kan bo kvar.
Kan ju inte vara grannens ansvar att ha växligthet som ger vindskydd åt TS.
att ta bort växtlighet är ingen fara.
Det är upp till TS att sätta nya isåfall