Status
Inte öppen för fler kommentarer.
M Magnolium skrev:
Problemet är att du inte verkar förstå att kalla någon gubbe är otrevligt. Ord är knutna till sitt kontext och att du inte förstå att det ordet är nedvärderande är sorgligt. God ton är bla att beskriva människor på ett respektfullt sätt.
Men suck, blir du proxy-kränkt? Det är en anonym person. Jag har inte kallat någon gubbe i forumet. Kalla en spade för en spade. Är man 74 är man definitivt en gubbe. Snacka om att dissekera en tråd till molekyler. Läs min fråga i sitt sammanhang.

• Gilla
  • Haha
Boogiepack och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Sida upp och sida ner, har du fått likstämmiga och relevanta råd.
Först efter att du gång efter annan, raljerat över din egen förträfflighet och våra irrelevanta svar, surnade några till lite. Trots det fortsatte vi ge råd.
Om du inte "lyssnar" på den överväldigande majoritetens råd, är det inte för att du inte kan. Utan för att du inte vill!

Staffan
Staffan, läs mina svar. Jag har gett ”er” rätt för ca 10 sidor sedan. Jag har fått väldigt många bra svar som jag har bemött mkt respektfullt.

Jag har nu lagt mig till med en mer syrlig ton för att jag är less på alla som bara ska gnälla. Att tycka annorlunda i sakfråga är inte dålig ton det är en sund del av ett samtal. Jag har aldrig sagt att jag är förträfflig men jag håller mig till sakfrågan och går inte till personangrepp, där är jag förträfflig. Du har däremot inte betett dig dåligt vill jag understryka. Sen må vi ha skilda åsikter om asbestens risker men det är en annan femma.

Att blanda in folkhälsofrågor ÄR irrelevant kopplat till frågan jag ställde. Därmed inte sagt att det är fel. Hade jag ställt frågan såhär: Ska jag oroa mig mer för asbestexponering än sockret i vår mat? Då hade folkhälsoaspekten varit relevant. Flera saker kan vara farligt på samma gång.

D
Farsan visade mig o bror min att det small till rejält när man slängde in eternit i elden när vi var små. Hade en halv pall stående på gården. Den tömdes snabbt därefter. Jag har inte dött än varken av cilikos eller något annat så vitt jag vet.

• Haha
  • Wow
Boogiepack och 2 till
  • Laddar…
G greenhouse skrev:
Är man 74 är man definitivt en gubbe.
Om man är tant/gubbe har ingenting med ålder att göra.

För ett barn kan en person i 40-50 års åldern vara tant/gubbe, för en person i 40-års åldern kan en 65-åring vara tant/gubbe.

• Gilla
undine och 1 till
  • Laddar…
4integration jocke4u skrev:
Undrar om TS har varit i Corona-karantän för länge och upplever tristess och avsaknad av debatt :)
Demmpa Demmpa skrev:
Om man är tant/gubbe har ingenting med ålder att göra.

För ett barn kan en person i 40-50 års åldern vara tant/gubbe, för en person i 40-års åldern kan en 65-åring vara tant/gubbe.
Ska vi verkligen gå in i den diskussionen också? Jag tycker inte det.

G greenhouse skrev:
Men suck, blir du proxy-kränkt? Det är en anonym person. Jag har inte kallat någon gubbe i forumet. Kalla en spade för en spade. Är man 74 är man definitivt en gubbe. Snacka om att dissekera en tråd till molekyler. Läs min fråga i sitt sammanhang.
Genom ditt föraktfulla uttryck ”gubbe” så delger du andra en hel del om dig själv.
Tex att du är en föraktfull fjortis, wt, förhoppningsvis inte förälder, och att dina föräldrar är under 40 år.
En normal förälder tänker på gifter i närmiljön. Flamskyddsmedel som orsakar en massa sjukdomar, gifter i hud- och hårvårdsprodukter osv.
Du kan inte stava ens. ”Dissekera” vad är det? Du kräver att en massa vuxna ska svara dig gång på gång, men du har startat samma tråd förut.
En orosanmälan gällande ditt ev föräldraskap är vad du kan få här. Och det beror inte på om du käkar asbest till frukost.

• Gilla
  • Haha
Saxsson och 2 till
  • Laddar…
Igen Igen skrev:
Genom ditt föraktfulla uttryck ”gubbe” så delger du andra en hel del om dig själv.
Tex att du är en föraktfull fjortis, wt, förhoppningsvis inte förälder, och att dina föräldrar är under 40 år.
En normal förälder tänker på gifter i närmiljön. Flamskyddsmedel som orsakar en massa sjukdomar, gifter i hud- och hårvårdsprodukter osv.
Du kan inte stava ens. ”Dissekera” vad är det? Du kräver att en massa vuxna ska svara dig gång på gång, men du har startat samma tråd förut.
En orosanmälan gällande ditt ev föräldraskap är vad du kan få här. Och det beror inte på om du käkar asbest till frukost.
Igen Igen skrev:
Ajajaj! Där gick du på en riktig mina :) Det kan vara läge att kolla opp saker innan man går till attack, då slipper du det där pinsamma att falla på eget grepp! http://www.saob.se/artikel/?unik=D_1475-0187.7qvn

Ingen av dina vackra beskrivningar av mig stämmer utan är troligen mer en spegling av dig själv.

• Haha
  • Gilla
Nafnafnaf och 1 till
  • Laddar…
G greenhouse skrev:
Ajajaj! Där gick du på en riktig mina :) Det kan vara läge att kolla opp saker innan man går till attack, då slipper du det där pinsamma att falla på eget grepp!
Du kan gå och lägga dig nu. Dagen kommer inte bli bättre än såhär! :D

• Gilla
Igen
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det var väll det här hen väntade på. Tråden handlade aldrig om asbest utan ett troll som väntar på anfall ;)

• Gilla
Boogiepack och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det var väll det här hen väntade på. Tråden handlade aldrig om asbest utan ett troll som väntar på anfall ;)
Jag rapporterade också, såklart. Konstigt att den fick hållas så här länge faktiskt.
18 sidor nu, det är mycket.

Nyfniken Nyfniken skrev:
HAHAHA! Det har du nog rätt i Nyfniken. Förlåt om jag blev lite trollig, men jag kunde inte låta bli att smasha på den där bollen.

• Gilla
Nafnafnaf
  • Laddar…
Efter att ha läst titlarna på alla andra asbest-trådar som TS skapat så skulle jag rekomendera att antingen flytta, annars bygga nytt. Det måste vara knepigt att vara såpass livrädd för asbest och samtidigt ha enternit fasad, ventrör, skivor i lador, tak, förmodligen rörisolering osv. Det är lite som att vara el-allergiker och bo på Ringhals. I ett nybyggt hus slipper du det, men då kommer nog formaldehyd-trådarna istället :)

• Gilla
  • Haha
Incitament och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Sida upp och sida ner, har du fått likstämmiga och relevanta råd.
Först efter att du gång efter annan, raljerat över din egen förträfflighet och våra irrelevanta svar, surnade några till lite. Trots det fortsatte vi ge råd.
Om du inte "lyssnar" på den överväldigande majoritetens råd, är det inte för att du inte kan. Utan för att du inte vill!

Staffan
Det är du som raljerar och är riktigt elak. Man säger inte som den fetade raden, det är oförskämt!

Killen frågade ju bara en enkel fråga!

• Gilla
Peken och 1 till
  • Laddar…
Efter att ha läst titlarna på alla andra asbest-trådar som TS skapat så skulle jag rekomendera att antingen flytta, annars bygga nytt. Det måste vara knepigt att vara såpass livrädd för asbest och samtidigt ha enternit fasad, ventrör, skivor i lador, tak, förmodligen rörisolering osv. Det är lite som att vara el-allergiker och bo på Ringhals. I ett nybyggt hus slipper du det, men då kommer nog formaldehyd-trådarna istället :)
Du har nog rätt där är jag rädd...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.