12 919 läst · 30 svar
13k läst
30 svar
Grannen har satt upp solceller o vi blir bländade.
Ironi som behöver förklaras är ingen bra ironi. Jag tänkte mer på att ditt råd kom en aning sent, då problemet redan är löst. Om du menar att ditt inlägg om luftgevär var ett ironiskt svar på det lösta problemet behöver du inte bara läsa igenom tråden, utan även slå upp vad ironi är.F Fjonken skrev:
Fast det är ju samma sak som att klaga på att solen lyser in i ens hus. Reflektionerna i panelerna är ju bara en spegel av solen med samma vinkelhastighet och uppehållstid (360° på 24 tim) fast åt andra hållet. TS har ju solen på andra sidan bakom sig och störs inte av den i det aktuella rummet. Slöseri med kommunala skattemedel om ni frågar mig...S SueCia skrev:
Kan du visa beslutet, det låter märkligt eftersom ändrad vinkel på panelerna kräver bygglov.K kissebengtsson skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 093 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 093 inlägg
om din granne satte upp speglar på taket som reflekterar solljus in dina fönster skulle du inte bry dig? Tillåt mig tvivla 😂🤡Cruzze skrev:Fast det är ju samma sak som att klaga på att solen lyser in i ens hus. Reflektionerna i panelerna är ju bara en spegel av solen med samma vinkelhastighet och uppehållstid (360° på 24 tim) fast åt andra hållet. TS har ju solen på andra sidan bakom sig och störs inte av den i det aktuella rummet. Slöseri med kommunala skattemedel om ni frågar mig...
kissBengtsson,
nämner inte något om grannens bländande solcellspaneler är monterade på ett tak eller om på en markställning. Vore intressant att veta.
Är panelerna är monterade på ett tak, då om panelernas uppvinkling ändras och avviker från takfallet lutning, då behövs nog bygglov, som en vaken forumsmedlem nämner ovan.
nämner inte något om grannens bländande solcellspaneler är monterade på ett tak eller om på en markställning. Vore intressant att veta.
Är panelerna är monterade på ett tak, då om panelernas uppvinkling ändras och avviker från takfallet lutning, då behövs nog bygglov, som en vaken forumsmedlem nämner ovan.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 093 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 093 inlägg