• Haha
  • Gilla
H_kan@88 och 6 till
  • Laddar…
G
useless useless skrev:
Slutade bra? Motorsågsmannen blev ju skjuten...
Var ju bara i benet, dom skulle ha siktat högre upp där anledningen till dårskapen finns
 
  • Gilla
  • Haha
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Gallan?
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 8 till
  • Laddar…
Liknande hände här på trakten för länge sedan. Två bröder var osams, den ena mer än den andra.
Den ene gav sig på att såga omkull den andres hus med motorsåg.
Svärdet kom in i skafferiet och förstörde en julskinka, telefonledningen hann kapas innan det tog stopp vid ett stuprör.
För några år sedan frågade jag de då boende i huset om detta var sanning och om de sett några spår efter "händelsen". De bekräftade att det fortfarande fanns spår i väggen av denna osämja :rofl:
 
  • Haha
Niclas Gustafsson och 2 till
  • Laddar…
Hua.. det är ju inte konstigt att samhället ser ut som det gör - när människor beter sig som de gör... :poop:

Har dock svårt att se vad som gör dessa handlingar "bättre" gentemot att prata eller ignorera den "idioten" man är sur på. Hur kommer man ens på idén att ta fram yxan eller motorsågen och attackera någon/någon annans hus/saker?!

Snacka om felkoppling...
 
Mats-S
Återigen ett bevis på den eviga sanningen;
Alla kan inte älska Alla :thinking:
 
useless useless skrev:
Har du skrämt bort dom med motorsågen?
Personligen ser jag till att göra både lite årlig vapenvård och yxslipning sittande i solstolen på altanen på framsidan. Bara som en liten lätt markering. Och då har jag inte ens en granne som kan se mitt yxslipande utan kikare. Det bara känns så rätt att göra det. :)
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
B Bombus pratorum skrev:
Personligen ser jag till att göra både lite årlig vapenvård och yxslipning sittande i solstolen på altanen på framsidan. Bara som en liten lätt markering. Och då har jag inte ens en granne som kan se mitt yxslipande utan kikare. Det bara känns så rätt att göra det. :)
Yxmord är klart underskattat som umgängesform.
 
  • Haha
  • Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
Det gäller att hålla grannen kort...
 
  • Haha
  • Gilla
Brotorpet och 2 till
  • Laddar…
Bjud in honom på kaffe och tillbehör
 
Jag tycker att polisen var onödigt skjutglad. Hade det inte räckt att upplysa den motorsågande grannsämjehaveristen om att det riskerar att frigöras asbestfibrer vid sågning i hus, och att han riskerar att dö en omedelbar och plågsam död?
 
  • Haha
  • Gilla
Kieron och 9 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hade det inte räckt att upplysa den motorsågande grannsämjehaveristen om att det riskerar att frigöras asbestfibrer vid sågning i hus, och att han riskerar att dö en omedelbar och plågsam död?
 
Frågan för byggahus-forum bör ju va mindre nyhetsskvaller-vinkel och mer:

vad använde han för yxa? Och fabrikat på dörren? Så att vi får en hum om kvaliteten på grejorna liksom. Stod han där med minsta modellen yxa mot en säkerhetsdörr?

Och va fan var det för korkskaft som inte bara tog fönstret?! sämsta yxmördar-rookien jag hört talas om…
 
  • Haha
  • Gilla
klaskarlsson och 10 till
  • Laddar…
Jag hoppas verkligen att det var en elektrisk motorsåg som gick på grön el. Annars är detta tilltag oförlåtligt.
 
  • Gilla
  • Haha
göstaekman och 4 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Vad glad jag är att jag knappt har några grannar…
kvar, alltså, kanske jag ska förtydliga, moahahahahaha
 
  • Haha
Niclas Gustafsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.