Google var ju suveränt bra när det kom, man slapp alla sidor som hade samma ord 1000tals gånger i bakgrunden som man fick med altavista och liknande.
Idag känns det väldigt censurerat och många betalplaceringar (vilket gör att det blir ointressanta länka först)

EddieHansson
Duckduckgo.com är min go-to sökmotor idag.

• Gilla
lat och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Google var ju suveränt bra när det kom, man slapp alla sidor som hade samma ord 1000tals gånger i bakgrunden som man fick med altavista och liknande.
Idag känns det väldigt censurerat och många betalplaceringar (vilket gör att det blir ointressanta länka först)
Njau, håller inte med, man kan ju enkelt jämföra med Bing som är betydligt mer "riktad".
Sen har man bråttom så har Google då sponsrat innehåll högst upp men man får inte ha bråttom om man letar efter något specifikt.

Sen har då Google varit mycket försiktig med AI eftersom de vet att det kan bli alldeles galet. Istället har de "frågor/svar" kring det man sökt efter.

A AndersOsk skrev:
Hjälper inte.
Jag kör Ghostery och slipper alla annonser.

A
L lat skrev:
Jag kör Ghostery och slipper alla annonser.
Då misstänker jag att du inte gjort den sökningen jag la upp som ett exempel.

A
EddieHansson EddieHansson skrev:
Duckduckgo.com är min go-to sökmotor idag.
Har för dåliga träffar, tyvärr.

A AndersOsk skrev:
Då misstänker jag att du inte gjort den sökningen jag la upp som ett exempel.
Google-sökresultatsida på svenska, sökning på "Bosch äldre keramikhäll", diskussionsforum som topplista, inställningsikoner nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.