useless useless skrev:
Jag skummade manualen och det verkar inte sitta någon säkring i den, så det är nog bara att byta den tyvärr.
Precis vad jag svarade nyss. Då byter jag den. Har ju hört att just detta fabrikat går sönder hela tiden. Vår termostat är 14 år. Frågan är då om jag kan byta till en Schneider typ denna? Klarar den av golvgivaren?

https://www.elbutik.se/product.html...MIquHy8Z719QIVCuDtCh3QrQCaEAQYAiABEgL6nPD_BwE

Så var det på min. Såg helt OK i displayen men ingen på spänning till värmeslingan. Jag bytte till den "uppdaterade" modellen.
17564033187870.jpg

K Kane skrev:
Så var det på min. Såg helt OK i displayen men ingen på spänning till värmeslingan. Jag bytte till den "uppdaterade" modellen.
[bild]
Är det den uppdaterade T2 du har? Ser ut som en sådan.

E Elnovis skrev:
Frågan är då om jag kan byta till en Schneider typ denna? Klarar den av golvgivaren?

[länk]
Ja, den verkar också ha 10 kohm NTC, så det ska funka att byta rakt av.

E Elnovis skrev:
Är det den uppdaterade T2 du har? Ser ut som en sådan.
Ja.

useless useless skrev:
Ja, den verkar också ha 10 kohm NTC, så det ska funka att byta rakt av.
Kan du visa mig vart det står? Jag är mycket tacksam för all hjälp jag får.

På Schneiders hemsida.

Skärmklipp på Schneider Electrics webbsida som visar en termostat med digital display.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ok då blir det en Schneider. Detta pågrund av att alla andra kontakter och strömbrytare vi har i huset är Schneider. Min OCD gillar när allt är lika ;) Jag vill tacka alla som har hjälpt mig med detta. Frugan säger att jag är en hjälte men det är ni som är dom riktiga hjältarna :rofl:

• Gilla
UppGiven och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.