5 570 läst · 38 svar
6k läst
38 svar
Golvvärme - hjälp att justera!
Har du injusteringventil för det kalla området? Vad står den på?
Om rörkrökarna kunde lära sig att installera flödesventiller på GV fördelarna så skulle det vara så mycket bättre.
Om rörkrökarna kunde lära sig att installera flödesventiller på GV fördelarna så skulle det vara så mycket bättre.
Ja, alltså menar du dessa? Fullt öppen på kallaste slingorna. Drar jag ner de kortare så stannar de tillslut (alltså STANNAR) och då får jag varmt i en av de långa. Så cirkulation i ALLA slingor samtidigt får jag inte hur jag än gör. Det är det som är problemetTotalControl skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej jag tänkte likt den röda ventilen tidigare i stråden. Den som stod 0.5 varv öppen. Finns en sådan för kalla slingan?
TotalControl skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Oklart. Det finns 2 till i rummet, men jag begriper inte hur de är kopplade.... Den övre står på 1,0 den nedre på 4,4, detta är maxöppet på bägge
Svårt att se hur det är kopplat tyvärr. Du får testa dig fram. Jag hade börjat med att minska 4an rejält bara för att kolla funktionen. Kan vara en gruppventil för samlad returledning.
4:an försvinner ner i marken, till berget antar jag. Vet ej om det är till eller från. Lite rädd att mekka med de som går ner i berget. Jag vill ju inte råka koppla bort berglagrets värme och gå på elpanna hela tiden
Logga in
Skapa konto
Har du en sån här när du justerar ? Man måste lossa yttre ringen.E evaprivat skrev:
Det är låsringen, man öppnar den med platta änden sedan justerar man upp eller ned med insexnyckeln. Låser med ytterringen. Troligtvis kan du öppna mycket mer om du lossar på dom.E evaprivat skrev:
Men då måste ju mina ha varit olåsta, för jag har ju redan justerat med insexnyckeln. Utan motstånd, kan tilläggasR RoBo skrev: