Det är märker på cirkulationspumpen
 
C Chris11 skrev:
Det är märker på cirkulationspumpen
Aha...ser inget annat namn någonstans. Det finns bara såna här lappar på både mässingen och på pumpen. En mässingskomponent med en vit etikett som har texten "Geprüft 2/15 Prüfer B3S" och anslutna vita rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan du ta en närbild på flödesglaset på fördelare 1-4 så man kan se mer exakta flödet
 
C Chris11 skrev:
Kan du ta en närbild på flödesglaset på fördelare 1-4 så man kan se mer exakta flödet
Självklart! När de har märkt upp har dom börjat räkna från höger.
Fyra mätare på rör med röda vätskenivåer, markerade från höger mot en bakgrund av vita rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Att det är lika in och ut kan bero på att VP gör Varmvatten eller avfrostar avvakta lite så kanske det ändrar sig ,
 
  • Gilla
Gissemisse
  • Laddar…
J jojo123 skrev:
Att det är lika in och ut kan bero på att VP gör Varmvatten eller avfrostar avvakta lite så kanske det ändrar sig ,
Om jag inte missminner mig så har det nog sett ut så innan också, jag har bara inte vetat om att det inte skulle vara så.
 
J
Troligtvis en tysk import , billigt men inget fel på grejerna
Under termodonen sitter det en ring som är lite skrovlig , den går att snurra på och då kommer du att få termodonen i handen inget händer mer än att donet lossnar och även se piggarna som sitter där , dom ska vara uppe , kolla dom röda när du tar bort ett termodon
 
Du har Enbarr flöde i första slingan, dvs de andra måste vara stängda. Antingen få bort ställdonen och reglera dem manuellt med skruven under eller ställ in termostaterna på Max temp. Börja med en termostat och se om du ökar flödet när du maxat den temparaturen
 
Jag har höjt värmen i bägge badrummet till 37 grader. Ska se om jag kan lyckas få av en sån termodon.
 
Fick av en sån.

Värmesystemets kopplingar med en avmonterad termostat, mässingskopplingar och skylt för 'Rücklauf/Return'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Ändrade sig den röda pinnen i glaset då , du kan kolla om det finns flöde genom att trycka ner piggen , helt nere inget flöde helt uppe max flöde , börja där
 
Kolla också badrumsslingorna, det skall reagera rätt omgående genom att öka flödet
 
Jag har tagit av tre hattar, alla tre har piggar som är 5-6 mm. Dess går att trycka ner till hälften av längden, men åker upp igen.

Lustig nog så har slinga 2 och 10 börjat bli varmare. Det var slinga 4 och 10 jag höjde tempen på till 37 grader. Dock är den röda ploppen i glaset uppe på samma nivå.
 
Nu ser jag ett mönster - de rör vara hattar jag tagit av blir varma nedanom glasgrejen. Dock är det röda samma.

Edit - nu är alla hattar av och de nedre vita rören är varmare. Dock ingen skillnad i det röda. Värmefördelningsanläggning med borttagna ventilskydd och numrerade röranslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
J
Att värmen kommer är bra , ta bort alla termodon , kolla vilken temp det är på VP:s panel ska vara ca 4 C mellan in och ut
när värmen kommit upp i huset s¨å ställer du om värmekurvan lite neråt , det tar ca 1 dygn för att stabilisera sig .
Kom tillbaka och tala om hur det går
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.